Η ταλαντούχα μουσικός και τραγουδίστρια Θεοδοσία Τσάτσου μιλάει στο umano για τη μουσική της πορεία, σε μία συνέντευξη γεμάτη ειλικρίνεια.

Στα δεκαεπτά της χρόνια η Θεοδοσία Τσάτσου έρχεται στην Ελλάδα από τη Μελβούρνη, με πολλά χρόνια σπουδών πάνω στη μουσική τις οποίες ολοκληρώνει εδώ. Επιπλέον, είναι απόφοιτος της Αγγλικής Φιλολογίας και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η μουσική της πορεία ξεκίνησε με το συγκρότημα Μπλε το 1996. Το 1999 αποφασίζει να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Ο Ύποπτος Κόσμος ήταν η πρώτη της προσωπική δισκογραφική δουλειά. Ακολούθησαν άλλες τέσσερις προσωπικές δισκογραφίες με τελευταία το άλμπουμ Α ΓΑΠΗΣΟΥ το 2009. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε πολλές δισκογραφίες γνωστών καλλιτεχνών.

Μετά από δέκα χρόνια αποχής από τη δισκογραφία, η Θεοδοσία Τσάτσου ετοιμάζει ένα νέο μουσικό πρότζεκτ το οποίο – όπως μας λέει η ίδια – έχει λίγη δουλειά ακόμα μέχρι να κυκλοφορήσει. 

Συνέντευξη της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Umano

Για εμένα προσωπικά, η Θεοδοσία Τσάτσου είναι η Τζάνις Τζόπλιν της ελληνικής μουσικής σκηνής. Δυστυχώς, δεν είχα την χαρά και την τιμή να δω την Τζάνις σε κάποια συναυλία της αλλά είχα και έχω τη χαρά να βλέπω τη Θεοδοσία. Θυμάμαι ακόμα την πρώτη συναυλία στην οποία την είχα ακούσει. Από την πρώτη νότα που τραγούδησε, η χροιά της φωνή της με έκανε να σκεφτώ «Αυτή μάλιστα, ναι, είναι ροκ». 

Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις στο Half Note, παρ’ όλο που αποφεύγει τις συνεντεύξεις καθώς δεν τις αρέσουν – όπως μας εκμυστηρεύτηκε – μιλάει στο umano για τη μουσική της πορεία.

Umano: Θεοδοσία, πώς βρέθηκες από τη Μελβούρνη στην Ελλάδα;    

Ξαφνικά κι απότομα. Μας έφεραν οι γονείς μας γιατί νοστάλγησαν τον τόπο τους.

Umano: Με τη μουσική, πότε αποφάσισες να ασχοληθείς επαγγελματικά; Ήταν κάτι που ήθελες από παιδί;

Ναι, αν και οι γονείς μου δεν ήθελαν, εγώ το έκανα ούτως ή άλλως κρυφά. Επαγγελματικά όμως δεν πίστευα ότι θα τα καταφέρω επειδή δεν είχα και πολύ σχέση με τη νοοτροπία της ελληνικής μουσικής σκηνής.

Umano: Με αυτή την τόσο ιδιαίτερη χροιά της φωνή σου δε γίνεται να μη σε ρωτήσω … γιατί δεν κυνήγησες το εξωτερικό;

Δε μπορώ να κυνηγάω τίποτα στην ζωή μου κυρίως όταν οι παράγοντες που λέγονται εταιρείες δε μου επέτρεψαν κάτι τέτοιο, επειδή ήθελαν να κάνουν άλλα με τη  φωνή μου και διαφωνούσαμε.

Άλλωστε, δεν είχα και κάποια άλλη στήριξη για να συμβεί κάτι τέτοιο. Για να είμαι πιο ακριβής, είχα το εντελώς αντίθετο.

Συνέντευξη της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Umano

Umano: Σαν γνήσια εκπρόσωπος της ροκ μουσικής, πες μου τι είναι ροκ για σένα; Μήπως στις μέρες μας αυτό το είδος μουσικής στην Ελλάδα αρχίζει να χάνεται;

ΡΟΚ. Μια αυθεντική στάση ζωής όπου είσαι ο εαυτός σου και εμπιστεύεσαι τη φωνή της ψυχής σου. Αναπολογητικός και αληθινός. Η Ροκ μουσική δεν μπορεί να χαθεί ποτέ. Ακόμα και οι πιο λαϊκοί στην Ελλάδα είναι κατά βάθος ροκάδες.    

Umano: Ξεκίνησες από τους Μπλε και αργότερα ακολούθησες σόλο καριέρα. Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά της σόλο καριέρας;

Οι Μπλε ήταν για μένα η απότομη βουτιά στα έγκατα της διασημότητας και μέσα σε μια συνεχή κούραση και δυσκολίες.

Είμαι ευγνώμων για τα τραγούδια μας, μα προτιμώ την ελευθερία μου με οποιοδήποτε κόστος.

Έμεινα ελεύθερη να κάνω τη δική μου μουσική και το δικό μου στίχο. Να ερμηνεύσω κι άλλους συνθέτες και να στείλω το δικό μου μήνυμα. Να βάλω το δικό μου ήχο στο όραμά μου.

Είμαι στην υπηρεσία της μουσικής και όχι κάποιας μπάντας.

Η Θεοδοσία Τσάτσου στο Half Note

Umano: Σαν δημιουργός, ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σου;

Ότι «κουνάει» το είναι μου με οποιονδήποτε τρόπο. Όταν η καρδιά μου ανοίγει ή όταν κλείνει ή όταν με συγκλονίζει μια στιγμή αλήθειας κάποιου ανθρώπου. Όταν με κοιτάει η αθωότητα στα μάτια ή όταν νοιώθω το σύμπαν να μου μιλάει μέσα από δύο μάτια ή μέσα από τη γενναιοδωρία της σιωπής. Το ζωτικό φαινόμενο της ύπαρξης με αφυπνίζει και με ωθεί στη δημιουργικότητα. 

Umano: Γράφεις πρώτα τους στίχους ή τη μουσική;    

Δε λειτουργώ με στάνταρτς και δομές προκαθορισμένες. Αφήνομαι, παραδίνομαι και γίνεται από μόνο του. 

Umano: Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας μουσικός; Μία τολμηρή γυναικεία παρουσία όπως εσύ, σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο, αντιμετωπίζεται το ίδιο;

Μια τολμηρή γυναίκα με όραμα στην Ελλάδα την έχει άσχημα. Μου έχουν φερθεί άσχημα και άκαρδα σε αυτή τη χώρα και έχω δεχτεί απειλές ακόμα και από συνεργάτες μου. Συνεχίζουν οι γυναίκες να έχουν άσχημη αντιμετώπιση αν έχουν μία θέση ισχύος.

Ζούμε σε μια ομοφοβική χώρα με ελάχιστη ουσιαστική κουλτούρα και σχεδόν ανύπαρκτη πνευματική εξέλιξη. 

Το να είσαι γυναίκα που ξέρει τι θέλει και μένει ασυμβίβαστη και είναι μουσικός, δημιουργός και τραγουδίστρια, ε… τότε πρέπει να είσαι έτοιμη για όλα.

Συνέντευξη της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Umano

Umano: Θέλω να επιλέξεις, να ξεχωρίσεις ένα τραγούδι από τα τόσα που έχεις γράψει και να μας πεις γιατί το ξεχωρίζεις.

«Αγαπήσου». Η μόνη ουσιαστική κίνηση αγάπης που χρειαζόμαστε για να φωτίσουμε τον πλανήτη ολόκληρο.

Umano: Δισκογραφικά, ετοιμάζεις κάτι καινούργιο;

Ετοιμάζω ένα πρότζεκτ μουσικής το οποίο έχει λίγη δουλειά ακόμα μέχρι να βγει. 

Umano: Το 2017, σας είδαμε σε κάποιες κοινές εμφανίσεις με τους Μπλε. Θα σκεφτόσουν το ενδεχόμενο για μελλοντική επανασύνδεση;

Μπα. Το έκανα για να καθαρίσουν τα άσχημα συναισθήματα που είχα για αυτούς και τη Τζώρτζια. Μια συμφιλίωση με τον εαυτό μου.

Μια αποδοχή, χωρίς άλλο να με «κουνάει» αρνητικά το παρελθόν.

Συνέντευξη της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Umano

Umano: Θα μας μιλήσεις για τις εμφανίσεις σου στο Half Note; Τι να περιμένουμε ότι θα ακούσουμε;

Θα ακούσουμε δημοτικά, λαϊκά, και βλάχικα (γέλια), κάποια δικά μου με διασκευές και ένα σόου “κορυφή”, όπως λένε οι φίλοι μου στην Κρήτη.

Umano: Τι σε εκνευρίζει και τι δεν αντέχεις στη δουλειά σου;

Τις συνεντεύξεις. Συγνώμη, δεν είναι προσωπικό, απλά αληθινό. Και βέβαια τα φτηνοτράγουδα και οι επαναλαμβανόμενοι τραγουδιστές και τραγουδίστριες που υπηρετούν το ίδιο βαρετό και μίζερο σύστημα.

Umano: Ποια είναι η γνώμη σου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Πιστεύεις ότι βοηθάνε τους μουσικούς;

Μια χαρά. Ναι, μας βοηθάνε να βγάζουμε το μήνυμά μας εκεί έξω. Και έχουν και μια ελευθερία που τη γουστάρω.

Umano: Από το 1996 μέχρι σήμερα, πόσο έχει αλλάξει η μουσική σκηνή της Ελλάδας; 

Από το κακό στο χειρότερο, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Είναι σαν να βιάζουν επίτηδες τα αυτιά του κόσμου και να υποτιμούν την μουσική του αντίληψη.

Συνέντευξη της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Umano

Umano: Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Ψάχνω σπίτι αυτή την εποχή και στήνω το νέο μου πρότζεκτ. Θέλω να ταξιδέψω πιο πολύ, να επισκέπτομαι την φύση πιο συχνά και να ανανεώνομαι με τους πιο θαυμαστούς τρόπους. 

Περισσότερες πληροφορίες για τις εμφανίσεις της Θεοδοσίας Τσάτσου στο Half Note: https://umano.gr/i-theodosia-tsatsoy-ton-martio-sto-half-note/ 

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/i-talantouxa-erminevtria-erofili-sto-umano/
https://umano.gr/o-mousikos-nikos-siakoufis-sto-umano/
https://umano.gr/starwound-ena-sigkrotima-me-ixous-jazz-rock/
https://umano.gr/final-act-to-rock-sygkrotima-pou-kerdizei-tis-entyposeis/

Comments are closed.