Ο ιδιοκτήτης και δημιουργός του Dinner in the Sky, David Ghysels, μιλάει στο umano για την ιδέα του, την οποία λάτρεψε όλη η υφήλιος.

Ο David σπούδασε Επικοινωνία και εργάστηκε σε πολλές εταιρείες. Το 2004 άνοιξε τη δική του διαφημιστική εταιρεία Hakuna Matata, με εξειδίκευση στη γαστρονομία.Το 2006, ο David Ghysels σε συνεργασία με τον συνέταιρό του Stefan Kerkhofs, δημιούργησαν το Dinner in the Sky.

Όλα ξεκίνησαν από μία ιδέα του David Ghysels, όταν από την εταιρεία του Hakuna Matata, ζητήθηκε μία πρωτότυπη ιδέα για ένα δείπνο από την αλυσίδα εστιατορίων Jeunes Restaurateurs d’ Europe. Ο David είχε την ιδέα – που μέχρι τότε φαινόταν αδύνατη – για ένα δείπνο στον ουρανό! Σε συνεργασία με τον Stefan Kerkhofs, ιδιοκτήτη της εταιρείας Fun Group – που εξειδικεύεται σε δραστηριότητες που συνδέονται με γερανούς – αποφάσισε να υλοποιήσει την ιδέα του. Και τα κατάφεραν! Όπως λένε οι ίδιοι «Ο ουρανός δεν είναι πλέον το όριο!».

Σήμερα το Dinner in the Sky, δηλαδή το Δείπνο στον Ουρανό, είναι μία από τις πιο πετυχημένες εταιρείες παγκοσμίως.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano
Dinner in the Sky στο Τορόντο

Με έδρα το Βέλγιο, τα τελευταία δέκα χρόνια το Dinner in the Sky έχει διασχίσει τον ουρανό εξήντα πέντε χωρών σε Ευρώπη, Αυστραλία, Ασία, Αφρική, Λατινική Αμερική, Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά. Παράλληλα, υπάρχει ένα δίκτυο συνεργατών σε πενήντα μία χώρες παγκοσμίως.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο UmanoUmano: David, με αφορμή την ιδέα σου για το Dinner in the Sky οφείλω να σε ρωτήσω, είσαι πιλότος ή σεφ (γέλια);

Δεν είμαι πιλότος αλλά σίγουρα αγαπάω το φαγητό (γέλια)! Μου αρέσει να μαγειρεύω, να ψάχνω για τα καλύτερα υλικά και να καλώ φίλους για να απολαύσουμε ένα ωραίο γεύμα με ένα ωραίο κρασί. Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι άλλωστε.

Umano: Πες μας δυο λόγια για τη διαφημιστική σου εταιρεία Hakuna Matata. 

Η Hakuna Matata είναι μία εταιρεία επικοινωνίας, διαφημιστική, που εξειδικεύεται στα τρόφιμα υψηλής ποιότητας. Δουλεύουμε μόνο με επώνυμες αλυσίδες φαγητού που συνδέονται με τη γαστρονομία όπως οι S.Pellegrino, Nespresso, Châteaux & Domaines Castel κ.ά.

Umano: Πώς σου ήρθε η ιδέα για το Dinner in the Sky;

Όπως όλες οι ιδέες, ήρθε τυχαία. Ήταν ένας συνδυασμός της ιδέας που είχε η Hakuna Matata για την αλυσίδα εστιατορίων Jeunes Restaurateurs dEurope, που ήθελε να «επικοινωνήσει» πως ήταν «Η γαστρονομία στην κορυφή».

Παράλληλα, η Benji Fun (μέλος της Fun Group) είχε αναπτύξει ένα έργο όπου σε διάφορες εκδηλώσεις, οι άνθρωποι μπορούσαν να έχουν μία συνολική θέα από ψηλά. Η ιδέα δηλαδή προέκυψε από ανταλλαγές ιδεών, συναντήσεις, αλληλεπιδράσεις, περιέργεια. Όπως προκύπτουν όλες οι ιδέες (γέλια).

Umano: Φαίνεται ένα δύσκολο εγχείρημα. Ποια προβλήματα αντιμετώπισες αρχικά; 

Όταν ξεκινάς μία τέτοια δραστηριότητα, η ασφάλεια θα πρέπει να είναι η πρώτη σου προτεραιότητα. Το πιο δύσκολο ήταν να τεθούν σε εφαρμογή οι διαδικασίες για την διασφάλιση της ασφάλειας των επισκεπτών και να πεισθούν οι Αρχές. Αυτό ήταν δυνατό χάρη στον συνεργάτη μου, Stefan Kerkhofs, ιδιοκτήτη της εταιρείας Fun Group, μιας εταιρείας εξειδικευμένης σε θεάματα που συνδέονται με γερανούς.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano
David Ghysels & Stefan Kerkhofs

Umano: Περίμενες πως η ιδέα σου θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία; 

Όχι, καθόλου. Όταν κάναμε το πρώτο μας δείπνο στις 24 Απριλίου 2006, δεν είχαμε ιδέα πως θα εξελισσόταν επαγγελματικά. Όπως προανέφερα, ήταν απλά ένα δείπνο σχεδιασμένο για την αλυσίδα εστιατορίων Jeunes Restaurateurs d’Europe. Για να δημιουργήσουμε μία πιο ελκυστική εικόνα για τον Τύπο και να έχουμε μία ιστορία να αφηγηθούμε, ζητήσαμε απλά από τους σεφ να φορούν τα καπέλα τους.

Η φωτογραφία ήταν πολύ εντυπωσιακή και χάρη στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερ, τη δημοσίευσαν πολλά μεγάλα περιοδικά ανά τον κόσμο.

Το περιοδικό Forbes μας έβαλε στη λίστα με τα Δέκα πιο ασυνήθιστα εστιατόρια του κόσμου, όπως το Fat Duck και το El Bulli. Αυτό σημαίνει πως από τη μια μέρα στην άλλη, γίναμε ένα εστιατόριο παγκοσμίως γνωστό. 

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano

Umano: Ποια είναι η αίσθηση που σου αφήνει μια τέτοια εμπειρία; 

Η αίσθηση που σου αφήνει είναι πραγματικά μοναδική. Ένας σεφ που βρίσκεται εκεί αποκλειστικά για εσένα, σε συνδυασμό με μία εκπληκτική θέα. Σαν να βρίσκεσαι σε μία φωλιά και να βλέπεις πράγματα που δε θα μπορούσες να δεις υπό φυσιολογικές συνθήκες. Όλα αυτά, με ένα απόλυτο αίσθημα ασφάλειας. Το τραπέζι δεν κινείται και τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά και με υψηλά στάνταρ προστασίας.

Όλα είναι μελετημένα για να δίνουν στον επισκέπτη το αίσθημα της ασφάλειας και της άνεσης.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano
Dinner in the Sky στο Τελ Αβίβ

Umano: Μίλησέ μας για το μενού, μπορούμε να διαλέξουμε ή είναι συγκεκριμένο;

Το μενού προετοιμάζεται, μαγειρεύεται και σερβίρεται από τον ίδιο τον σεφ. Τις περισσότερες φορές είναι ένα συγκεκριμένο μενού πέντε πιάτων, που συνοδεύεται με ένα εξαιρετικό κρασί. Φυσικά, λαμβάνουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας τις αλλεργίες, όταν μας ενημερώνουν γι’ αυτές. Επίσης, όταν επισκέπτες ή εταιρείες κλείνουν όλο το τραπέζι – και τα είκοσι δύο καθίσματα – μπορούμε να προσαρμόσουμε το μενού με βάση τις προτιμήσεις τους.

Umano: Το Dinner in the Sky διαφέρει από χώρα σε χώρα; 

Το Dinner in the Sky είναι μία παγκόσμια ιδέα, αλλά με τοπική εφαρμογή. Θέλουμε ο κάθε εταίρος να προσαρμόσει την ιδέα στις τοπικές ρίζες της κάθε χώρας για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πελατών.

Σε κάθε χώρα η εμπειρία είναι διαφορετική γιατί το φαγητό είναι διαφορετικό, οι εικόνες είναι διαφορετικές …

Ο συνέταιρός μου Stefan Kerkhofs, επισκέπτεται την κάθε χώρα για να συντονίσει την τοπική ομάδα και να βεβαιωθεί πως η ιδέα λειτουργεί σωστά. Εγώ πηγαίνω μερικές φορές, κυρίως όταν χρειάζεται «γαστρονομική προσοχή». Έχω μία τρομερή γαλλική προφορά όταν μιλάω αγγλικά, κάτι που είναι καλό όταν μιλάς για γαστρονομία (γέλια).

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano

Umano: Γνωρίζω πως, πέρα από το Δείπνο, τα τελευταία χρόνια υλοποιείτε και άλλες ιδέες…

Στην πραγματικότητα, πιστεύω πως το Dinner in the Sky είχε επιτυχία γιατί ήταν το όνειρο ενός παιδιού που έγινε πραγματικότητα. Όταν ήμασταν παιδιά λατρεύαμε να σκαρφαλώνουμε στα δέντρα, να χτίζουμε ξύλινα σπίτια, να μπορούμε να βλέπουμε χωρίς όμως να μας βλέπουν.

Αυτό κάνει και το Dinner in the Sky, «μιλάει» στη μνήμη μας.

Επομένως, έχοντας αυτό στο μυαλό μας, αναπτύσσουμε και άλλες ιδέες. Όπως ο Άγιος Βασίλης στον Ουρανό την περίοδο των Χριστουγέννων, ο Γάμος στον Ουρανό μέσα σε ένα ουράνιο παρεκκλήσι όπου ένα ζευγάρι μπορεί να παντρευτεί με δύο μάρτυρες και είκοσι φίλους, η Ταινία ή η Συναυλία στον Ουρανό που επιτρέπει σε τριάντα άτομα να παρακολουθήσουν μια ταινία ή μια συναυλία σε ύψος πενήντα μέτρων.

Umano: Θεωρείται ακριβό;

Σίγουρα προδιαθέτει έναν «προϋπολογισμό». Αν σκεφτούμε όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να πραγματοποιηθεί το Dinner in the Sky όπως ο γερανός, ο χώρος εκδήλωσης, ο χώρος υποδοχής, η ασφάλεια, ο σεφ, το φαγητό…, δεν μπορεί να είναι φθηνό. Ωστόσο, ανάλογα με τον τύπο του σεφ – με αστέρια Μισελέν ή όχι – τον τύπο των τροφίμων και των κρασιών, τις τοποθεσίες, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τον προϋπολογισμό αντίστοιχο με μια ισοδύναμη εμπειρία στο έδαφος.

Για παράδειγμα, στο Βέλγιο, ζητάμε 250€ για την πλήρη εμπειρία με έναν αρχιμάγειρα με αστέρια Μισελέν. Αυτό όμως είναι και το εύρος των τιμών που θα πληρώναμε στο εστιατόριο του ίδιου σεφ στο έδαφος.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano
Dinner in the Sky στη Βηρυτό

Umano: Σας περιμένουμε στην Αθήνα τον Μάιο; 

Πράγματι, το Dinner in the Sky θα βρίσκεται στην Αθήνα, με εκπληκτική θέα στην Ακρόπολη, από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Έχουμε έναν πολύ καλό συνεργάτη εκεί, τον Αλέξανδρο Παπαδόπουλο, που κατάλαβε συνολικά την ιδέα και το στήσιμο. Παρέχει μία θαυμάσια εμπειρία στους επισκέπτες και έχει βραβευτεί πολλές φορές από το Trip Advisor ως το δεύτερο καλύτερο εστιατόριο της Αθήνας ανάμεσα σε 2.340 εστιατόρια.

Umano: Πώς πιστεύεις ότι γεννιέται μία καλή ιδέα; 

Με το να μην πιστεύεις πως έχεις μία καλή ιδέα… Με το κάνεις πράγματα που αισθάνεσαι, σα να τα δημιουργείς για εσένα. Όχι με σκοπό τη δόξα ή το χρήμα. Η ιδέα είναι κάτι «ζωντανό», πρέπει να είναι σε θέση να εξελίσσεται, να μεγαλώνει, να αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες.

Δε νομίζω ότι μπορεί κάποιος να ξυπνήσει ένα πρωί με την τέλεια ιδέα.

David Ghysels: Ο δημιουργός του Dinner in the Sky στο Umano
Dinner in the Sky στην Καζαμπλάνκα

Umano: Μετά από αυτήν την τεράστια επιτυχία, άλλαξε η ζωή σου;

Καθόλου! Εξακολουθώ να έχω το κεφάλι μου στον ουρανό και τα πόδια μου στη γη.

Umano: Πώς σου αρέσει να περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;

Όπως σου είπα, μου αρέσει να μαγειρεύω για την οικογένειά μου – έχω τρεις κόρες – ή για τους φίλους μας. Λατρεύω να ταξιδεύω και ειδικότερα στην Ελλάδα! Αυτήν την άνοιξη θα κάνουμε πεζοπορία με τη γυναίκα μου στην Πελοπόννησο, στην Μάνη. Μου αρέσουν τα βουνά, οι αναρριχήσεις, η πεζοπορία και το σκι. Έχω και μέλισσες στο σπίτι και παράγω το δικό μου μέλι.

Umano: Έχεις και κάποια άλλη ιδέα στο μυαλό σου;

Φυσικά, οι ιδέες με κάνουν και αισθάνομαι ζωντανός. Μόνο ο ουρανός είναι το όριο!

Φωτογραφίες: ©dinnerinthesky.com

Το Dinner in the Sky τον Μάιο στην Αθήνα.Για περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/synenteyxi-tou-christian-ronig-sto-umano/
https://umano.gr/itziar-ituno-i-rakel-tou-casa-de-papel-sto-umano/
https://umano.gr/o-diasimos-pastry-chef-cedric-grolet-sto-umano/
https://umano.gr/orianthi-panagari-i-kitharistria-ton-diasimon/

Comments are closed.