Πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος όταν αθλούμαστε; Ο personal trainer Μάνος Μπουσούνης γράφει για τη σημασία του ύπνου σε όσους γυμνάζονται και όχι μόνο.

Γουί τσουν: Η πολεμική τέχνη που διέδωσε ο Μπρους Λι

TRX, ο αποδοτικός τρόπος εκγύμνασης με ιμάντες

Έξι απλές ασκήσεις για να καταπολεμήσουμε το άγχος

Ο personal trainer Μάνος Μπουσούνης γράφει για τη σημασία του ύπνου σε όσους γυμνάζονται και όχι μόνο.

Πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος όταν αθλούμαστε;

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζει ένας ασκούμενος από το επίπεδο του αρχάριου μέχρι το επίπεδο του επαγγελματία αθλητή, είναι το πόσο χρήσιμος και ωφέλιμος είναι ο ύπνος. Είναι πράγματι εξαιρετικά χρήσιμο κάποιος να ασκείται συστηματικά, με ένα καλό πλάνο που έχει ορίσει ο προπονητής του σε συνεργασία με τον ίδιο, αλλά είναι εξίσου σημαντικό και το τι κάνει κάποιος εκτός γυμναστηρίου. Τι τρώμε, τι πίνουμε και, ιδιαίτερα, το πώς και πόσο κοιμόμαστε.  

Τα οφέλη ενός καλού ύπνου είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Ειδικά για έναν ασκούμενο ο ύπνος και η ξεκούραση είναι εξίσου σημαντικά με μία πολύ καλή προπόνηση.

Στην πραγματικότητα, για να λειτουργήσει σωστά η όποια άσκηση, ο οργανισμός χρειάζεται ένα καλό ύπνο.
Ελάτε και εσείς στην παρέα μας στο Facebook, κάνοντας like στη σελίδα μας

Ο ύπνος δίνει στο σώμα μας χρόνο να ανακάμψει, να εξοικονομήσει ενέργεια, να «επισκευάσει» και να δημιουργήσει τους μυς που εργάστηκαν κατά την διάρκεια της άσκησης. Όταν έχουμε αρκετό και υψηλής ποιότητας ύπνο, το σώμα μας παράγει αυξητική ορμόνη και η αυξητική ορμόνη είναι απαραίτητη για την αθλητική ανάρρωση. Αντιθέτως, εάν δεν κοιμόμαστε καλά, θα έχουμε άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις ορμόνες μας, στην άσκηση και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος – βάσει των όσων είπαμε παραπάνω – όσο καλύτερα ξεκουραζόμαστε τόσο καλύτερη είναι η λειτουργία του μυαλού αλλά και του σώματός μας. Ο επαρκής ύπνος έχει αποδειχθεί ότι μας βοηθά να είμαστε πιο συγκεντρωμένοι και προσηλωμένοι στο πρόγραμμα της γυμναστικής μας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα με ποιοτικό και επαρκή ύπνο συγκεντρώνουν περισσότερες πιθανότητες να εκτελέσουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο γυμναστικής.

Ο επαρκής ύπνος σίγουρα μας κάνει πιο δυνατούς και μας δίνει την ώθηση που χρειαζόμαστε για να μεγιστοποιήσουμε την προπόνησή μας. Πέρα από αυτό όμως, βοηθάει τη συγκέντρωση και τη διάθεσή μας. Αυτά σίγουρα μπορούν να κάνουν την προπόνησή μας ποιο αποτελεσματική.

Συμπερασματικά, είναι εξαιρετικά χρήσιμο και ωφέλιμο το να γυμναζόμαστε σωστά και συστηματικά με οποιοδήποτε είδος άσκησης μας αρέσει και μας ταιριάζει. Αν αυτό λοιπόν καταφέρουμε να το συνδυάσουμε με μια καλή διατροφή και ένα πολύ καλό και ποιοτικό ύπνο, τότε θα καταφέρουμε να έχουμε τα μέγιστα ευεργετικά οφέλη της άσκησης.

Comments are closed.