Τα φαγητά της νηστείας μπορεί να είναι νόστιμα και υγιεινά, με νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και κυρίως οικονομικά.

Η περίοδος της νηστείας ξεκινάει και ήρθε η στιγμή να αλλάξουμε λίγο τη διατροφή μας. Είτε για λόγους θρησκευτικούς είτε για διατροφικούς, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως μία μικρή αποτοξίνωση από το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι ευεργετική για τον οργανισμό μας.

Λίγα λόγια για την Σαρακοστή

Η Σαρακοστή πήρε την ονομασία της από τη σαρανταήμερη νηστεία του Χριστού στην έρημο. Θεωρείται από τις αρχαιότερες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας αφού καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια, γνωστή και ως η Μεγάλη Σαρακοστή. Σε αντίθεση με την ονομασία της, η διάρκειά της είναι μεγαλύτερη – γύρω στις επτά εβδομάδες. Η Σαρακοστή ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Είναι το διάστημα που μας προετοιμάζει για το Πάσχα.

Η νηστεία της Σαρακοστής ορίζει για ένα μεγάλο διάστημα να μην τρώμε κρέας, ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα. Ευτυχώς, η Μεσογειακή κουζίνα, μας δίνει μία πληθώρα από επιλογές με νηστίσιμα πιάτα. Νηστίσιμα πιάτα γευστικά, πολύ θρεπτικά και κυρίως οικονομικά, μπορούν να αποτελέσουν τις βασικές επιλογές για το τραπέζι μας. Ξεχωρίσαμε κάποια νηστίσιμα πιάτα χορταστικά και με πολλές βιταμίνες.

Νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και οικονομικά

Όσπρια

Νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και οικονομικά

Απαραίτητα για τη διατροφή μας ακόμα και αν δε νηστεύουμε. Τα όσπρια είναι πλούσια σε βιταμίνες και πρωτεΐνες. Σημαντικό είναι πως περιέχουν φυτικές ίνες και βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Αυτό ίσως που δε γνωρίζουμε είναι πως βοηθάνε και στη χοληστερίνη. Μαγειρεύονται εύκολα και είναι ιδιαίτερα οικονομικά.

Γεμιστά

nistisima-piata-threptika-kai-oikonomika-umano.gr-fasolia

Τα γεμιστά χρειάζονται αρκετό χρόνο για την παρασκευή τους, όμως είναι ένα φαγητό θρεπτικό και οικονομικό. Μπορεί να είναι κυρίως καλοκαιρινό, παρ’ όλα αυτά τα υλικά τους είναι πάντα διαθέσιμα στην αγορά. Τα γεμιστά έχουν έναν ισχυρό συνδυασμό από βιταμίνες. Ο δυνατός συνδυασμός των βιταμινών από τα λαχανικά και των βιταμινών του ρυζιού τα καθιστούν απαραίτητα στο τραπέζι μας. Επιπλέον, πρέπει να γνωρίζουμε πως τα γεμιστά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Ρολάκια λαχανικών (spring rolls)

Νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και οικονομικά

Τα ρολάκια λαχανικών είναι βασισμένα στο ασιατικό πιάτο spring rolls – ανοιξιάτικα ρολά – με τη διαφορά πως δεν τα τηγανίζουμε αλλά τα ψήνουμε στο φούρνο. Αποτελούν ένα γευστικό, θρεπτικό και ενδιαφέρον πιάτο. Η πλούσια γέμιση από διάφορα λαχανικά της αρεσκείας μας όπως αρακάς, καλαμπόκι, μπρόκολο, λάχανο, καρότο, κρεμμύδι, αυτόματα τα κάνουν ένα πολυβιταμινούχο και ταυτόχρονα χορταστικό πιάτο. Συμβουλή! Προτιμήστε λεπτή στρώση από χωριάτικο φύλλο.

Ντολμαδάκια γιαλαντζί

Νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και οικονομικά

Τα γνωστά ντολμαδάκια με αμπελόφυλλο που δε λείπουν από κανένα σχεδόν σαρακοστιανό τραπέζι. Τα ντολμαδάκια γιαλαντζί έχουν λίγες θερμίδες, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Α και έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών. Είναι οικονομικό πιάτο αλλά απαιτείται κάποιος χρόνος για την παρασκευή τους.

Μπιφτέκι λαχανικών

Νηστίσιμα πιάτα θρεπτικά και οικονομικά

Μία χορτοφαγική συνταγή που τα τελευταία χρόνια αποκτά φανατικούς οπαδούς καθώς είναι πεντανόστιμη. Η βάση του μπιφτεκιού είναι τα λαχανικά. Μελιτζάνα, κολοκύθι, λάχανο, καρότο, καλαμπόκι… σε συνδυασμό με λίγο αλεύρι. Ψήνεται στο φούρνο. Ίσως το πιο οικονομικό και νόστιμο χειροποίητο χάμπουργκερ που θα μπορούσαμε να φτιάξουμε.

Πίτσα λαχανικών

Σε ζύμη για πίτσα προσθέτουμε σάλτσα και πλούσια λαχανικά της αρεσκείας μας. Προτιμήστε λεπτή ιταλική ζύμη που έχει λιγότερες θερμίδες. Ένα πιάτο υγιεινό και πλούσιο σε βιταμίνες. Αν η ζύμη της πίτσας είναι λεπτή και δεν έχει μεγάλη ποσότητα σάλτσας είναι ένα πιάτο χορταστικό με λίγες θερμίδες.

Πατάτες φούρνου

Υπάρχει μία πληθώρα επιλογών για το μαγείρεμα της πατάτας. Πατάτες βραστές, γιαχνί, πατατόπιτα… Εμείς επιλέξαμε τις πατάτες φούρνου καθώς αποτελούν – συνοδευόμενες με μία σαλάτα – ένα νόστιμο, λαχταριστό πιάτο με πολλές βιταμίνες. Η πατάτα είναι καλή για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, τα γαστρεντερικά προβλήματα, την πρόληψη της υπέρτασης κ.ά. Η πατάτα είναι επίσης καλή για τον έλεγχο της πείνας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι πατάτες δεν είναι επεξεργασμένος υδατάνθρακας που βλάπτει την υγεία.

Σπανακόρυζο

photo by Qfamily-flickr-httpscreativecommons.orglicensesby2.0

Από τα πιο θρεπτικά και υγιεινά πιάτα της Μεσογειακής κουζίνας. Το σπανακόρυζο είναι χορταστικό και έχει λίγες θερμίδες, για αυτό το συνιστούν και σε πολλές δίαιτες. Περιέχει σίδηρο, βιταμίνες C, B κ.ά. Το σπανάκι βοηθάει σημαντικά στη μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα. Ένα οικονομικό πιάτο που δεν απαιτεί πολύ χρόνο παρασκευής.

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/oi-kalyteres-piges-proteinon-ektos-apo-to-kreas/
https://umano.gr/votana-kai-baxarika-gia-tin-prostasia-tis-ygeias-mas/
https://umano.gr/apotoksinosi-meta-tis-imeres-ton-diakopon/
https://umano.gr/oi-diethneis-kouzines-kai-oi-gefseis-tous/

Comments are closed.