Η φράουλα είναι αδιαμφισβήτητα το «αστέρι» της άνοιξης.  Η πολύτιμη διατροφική αξία της φράουλας, το υπέροχο άρωμα και η μοναδική της γεύση, την κάνουν ένα φρούτο στο οποίο δύσκολα αντιστέκονται μικροί και μεγάλοι.

Πολλοί την προτιμούν για την υπέροχη, υπόξινη γεύση της και τη ζουμερή της σάρκα. Άλλοι για το πανέμορφο χρώμα και σχήμα της – αυτό είναι που την κάνει άλλωστε πολύ δημοφιλές φρούτο και στη ζαχαροπλαστική. Η φράουλα κάνει, επιπλέον, πολύ αρωματικούς χυμούς, δίνει παραπάνω γεύση στο γιαούρτι σας, ταιριάζει εξαιρετικά με τα δημητριακά για το πρωινό σας. Πάνω και πέρα απ’ όλα αυτά όμως, η φράουλα είναι ένα φρούτο με πολλά θρεπτικά στοιχεία, πολύτιμα για τον οργανισμό μας.

Η πολύτιμη διατροφική αξία της φράουλας

Η πολύτιμη διατροφική αξία της φράουλας
Η φράουλα είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και υδατάνθρακες. Επιπλέον, η θερμιδική της αξία είναι ελάχιστη. Πρόκειται για φρούτο ιδιαίτερα αντιοξειδωτικό, περιέχει φυτικές ίνες καθώς και φλαβονοειδή και πολυφαινόλες.

Όσον αφορά τις βιταμίνες, η φράουλα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Ένα μπολάκι  μόνο φράουλες καλύπτει την ημερήσια ανάγκη του οργανισμού μας σε βιταμίνη C, προστατεύοντας και ενισχύοντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Περιέχει, επίσης, βιταμίνη Α που «θωρακίζει» δέρμα, οστά και δόντια και βοηθά την όρασή μας. Έχει, ακόμα, βιταμίνη Ε που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει τα κύτταρά μας.

Οι φράουλες μας δίνουν, επιπλέον, ικανοποιητική ποσότητα βιταμίνης Κ η οποία συνδέεται άμεσα με την πήξη του αίματος, τον μεταβολισμό των λιπιδίων και την προστασία των αρθρώσεων.

Μεγάλη είναι η περιεκτικότητα της φράουλας σε φυλλικό οξύ. Πρόκειται για μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη απαραίτητη για τη σύνθεση και τη σωστή λειτουργία του DNA, την παραγωγή νέων κυττάρων, την προστασία των ιστών και της καρδιάς καθώς και τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Η μεγάλη περιεκτικότητα της φράουλας σε νερό,  την κάνει επίσης πολύ ευεργετική για το ουροποιητικό μας σύστημα.

Η πολύτιμη διατροφική αξία της φράουλας

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν οι φράουλες είναι «ασπίδα» για τη σωστή λειτουργία του εντέρου μας. Επιπροσθέτως, η περιεκτικότητά τους σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο κ.ά. είναι πολύτιμη για τον οργανισμό μας. Προστατεύουν την καρδιά, ρυθμίζουν την πίεση, βοηθούν στη σωστή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού μας συστήματος κ.ά.

Τέλος, οι πολυφαινόλες και τα φλαβονοειδή εμποδίζουν τον σχηματισμό των ελεύθερων ριζών. Συμβάλλουν στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων και προστατεύουν από τον σχηματισμό θρόμβων. Επιπλέον, ρυθμίζουν την πίεση των ματιών μας, προστατεύουν αγγεία και αρτηρίες, προστατεύουν αρθρώσεις, χόνδρους και τένοντες.

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/amygdala-mia-trofi-me-ypsili-diatrofiki-axia/
https://umano.gr/dynamotikoi-fysikoi-xymoi-gia-tin-prostasia-tou-organismou-mas/
https://umano.gr/nistisima-piata-threptika-kai-oikonomika/
https://umano.gr/votana-kai-baxarika-gia-tin-prostasia-tis-ygeias-mas/
https://umano.gr/ta-ofeli-tis-sokolatas-gia-tin-ygeia-mas/     

Comments are closed.