H βραβευμένη σκηνοθέτις Christiane Pohle και διευθύντρια προγράμματος της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών Βάδης-Βιρτεμβέργης, θα βρίσκεται στην Επίδαυρο για να διδάξει τους φετινούς σπουδαστές.

Το Λύκειο Επιδαύρου–Διεθνές θερινό σχολείο αρχαίου δράματος θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 16 Ιουλίου στην Επίδαυρο. H Christiane Pohle, βραβευμένη σκηνοθέτις και διευθύντρια προγράμματος της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών Βάδης-Βυρτεμβέργης, θα βρίσκεται στην Επίδαυρο για να διδάξει τους φετινούς σπουδαστές.

Λίγα λόγια για την βραβευμένη σκηνοθέτις Christiane Pohle

Η Christiane Pohle γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1968 και σπούδασε υποκριτική στο Αμβούργο. Το 1999 ίδρυσε την ομάδα Laborlavache! με τη συμμετοχή συναδέλφων της. Έκτοτε εργάζεται ως σκηνοθέτις του θεάτρου, της όπερας και παραστάσεων μικτών τεχνών για πλήθος θεάτρων, οργανισμών και φεστιβάλ σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Μεταξύ των οποίων οι Schaubühne και Sophiensæle στο Βερολίνο, η πειραματική σκηνή (TIF) της Δρέσδης, το Schauspielhaus της Ζυρίχης, το Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου του Σάλτσμπουργκ, το Θέατρο της Βασιλείας, το αυστριακό Εθνικό Θέατρο της Βιέννης, η Κρατική Όπερα του Μονάχου, κ.ά.

Η Christiane Pohle έχει λάβει πλήθος διακρίσεων. Το βραβείο Σκηνοθεσίας Kurt Hübner, το βραβείο Günther-Rühle για το έργο Desirevolution και το βραβείο σκηνικού συνόλου στο Φεστιβάλ Encounter του Μπρνο για την παράσταση πάνω στη ζωή και το έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Einar Schleef.

Συνδημιουργεί τα περισσότερα από τα καλλιτεχνικά της έργα με τον δραματουργό και καλλιτεχνικό της παρτενέρ Malte Ubenauf. Διδάσκει υποκριτική και σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου, στη σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου, τη σχολή Παραστατικών Τεχνών Falckenberg και τη Θεατρική Ακαδημία August Everding στο Μόναχο. Είναι διευθύντρια του τμήματος υποκριτικής της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών της Βάδης – Βυρτεμβέργης από το 2014.

Παράλληλα, έχει πραγματοποιήσει διεθνή σπουδαστικά πρότζεκτ και εργαστήρια. Το 2015, ίδρυσε με μια ομάδα συνεργατών και καλλιτεχνών (Malte Ubenauf, Hubert Bauer, Florian Fischer, Benedikt Haubrich) το [h4rt], μια διεθνή πλατφόρμα παραστατικών τεχνών που αποτελεί πραγμάτωση ενός 10ετούς διεπιστημονικού πρότζεκτ το οποίο ξεκίνησε σε ένα παλιό θερμοκήπιο του Μονάχου με στόχο να ταξιδέψει σε διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης στο μέλλον. Η Christiane Pohle ζει στο Μόναχο και την Τεργέστη.

Δείτε τι μας λέει η βραβευμένη σκηνοθέτις Christiane Pohle:

Για τη θεατρική ομάδα Laborlavache!

Η θεατρική ομάδα Laborlavache! ήταν το όραμά μας. Πώς έξι γυναίκες – δημιουργοί θα μπορούσαν να αναπτύξουν τα θεατρικά τους πρότζεκτ μαζί και ανεξάρτητα; Η καθεμιά μας με ίσα δικαιώματα από κάθε θέση – είτε ήσουν ηθοποιός είτε σκηνοθέτης, ενδυματολόγος ή σκηνογράφος.

Μέσα από αυτήν την εμπειρία απέκτησα οργανικά το ρόλο της ηθοποιού που ταυτόχρονα σκηνοθετεί.

Όλη η δημιουργική διαδικασία αντικατοπτριζόταν στη συνολική δουλειά της ομάδας. Η πρώτη απόπειρα της ομάδας Laborlavache! ήταν μια μοναδική και όμορφη σκηνική διασκευή στις Τρεις Αδελφές του Αντόν Τσέχωφ. Όταν ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις, συνειδητοποίησα ότι ο ρόλος που ήθελα να έχω στο θέατρο πια ήταν εκείνος της σκηνοθέτιδος. Ήταν απλό και ξεκάθαρο και έτσι ποτέ δεν ξαναδούλεψα ως ηθοποιός.

Ίσως κατάλαβα πως απολάμβανα περισσότερο τη «μεγάλη εικόνα», έναν πιο εννοιολογικό τρόπο σκέψης και δημιουργίας. Την ιδέα να καθοδηγώ τη διαδικασία της πρόβας εκτός σκηνής, να ενδυναμώνω τους ερμηνευτές από μια απόσταση, να αναπτύσσω μια μεγαλύτερη, πιο αποστασιοποιημένη εικόνα ή έναν ολόκληρο κόσμο, να σκέφτομαι τον ρυθμό, την ατμόσφαιρα, τα σκηνικά, τις διαφορετικές και περίπλοκες πτυχές των κειμένων, των ιστοριών και των χαρακτήρων. Επίσης ανακάλυψα ότι αγαπώ βαθιά την επαφή με τους σκηνογράφους, τους ενδυματολόγους, τους δραματουργούς, τους μουσικούς και τους συγγραφείς. Και έτσι παραμένω σε αυτή την επιλογή μου ως σήμερα.”

H βραβευμένη σκηνοθέτις Christiane Pohle μιλάει για τις συνεργασίες της και το θέατρο.

“Είχα την τύχη να εργαστώ ως σκηνοθέτις στην Schauspielhaus Zürich όταν ο Christoph Marthaler και η Stephanie Carp ηγούνταν του θεάτρου. Η εμπειρία με διαμόρφωσε βαθιά και ήταν συναρπαστική. Αργότερα γνώρισα, μεταξύ άλλων, τον Ulrich Khuon στο Thalia Theater, τον Joachim Lux στο Burgtheater Wien και τον Frank Baumbauer στο Münchner Kammerspiele και έμαθα πολλά για αυτό που αποκαλούμε επιδοτούμενο «κρατικό θεατρικό σύστημα». Δούλεψα και δουλεύω, ακόμα συχνά, στο ελεύθερο θέατρο. Μέσα από αυτό το μονοπάτι, απέκτησα μια απτή εικόνα ότι το θέατρο είναι κάτι περισσότερο από μια σκηνή ή ένα ατελιέ για διαφορετικούς, ανεξάρτητους καλλιτέχνες.

Είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Τόπος μιας δυναμικής και ποικιλόμορφης κοινότητας ερμηνευτών, σκηνοθετών, δραματουργών, σκηνογράφων, τεχνικών, φωτιστών, μουσικών, χορευτών, παραγωγών, συγγραφέων κ.ά..

Το θέατρο είναι τόπος μιας συλλογικής, καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Ίσως για αυτό αντιμετωπίζω τη σκηνοθεσία σαν ένα μοναδικό ταξίδι. Εμπνευσμένο από συγκεκριμένα αντικείμενα, ιστορίες, συγγραφείς, κοινωνίες τα οποία κινούνται από τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στη διαδικασία. Η ενεργοποίηση, ανάπτυξη και προστασία αυτής της διαδικασίας είναι ο κύριος ρόλο μου ως σκηνοθέτις. Από την εμπειρία μου έμαθα πως η δημιουργική διαδικασία στο θέατρο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας. Πάντα προσπαθώ να συνεργάζομαι με τους ίδιους ανθρώπους και στο μέλλον ίσως δημιουργήσω τη δική μου διεθνή θεατρική ομάδα.”

H βραβευμένη σκηνοθέτις Christiane Pohle μιλάει για το αρχαίο ελληνικό θέατρο και για την ιδέα ενός διεθνούς σχολείου για το θέατρο. 

Η σχέση μου με το αρχαίο ελληνικό θέατρο έχει να κάνει με το ερώτημα: Γιατί όλοι αυτοί οι χαρακτήρες και οι ιστορίες τους ακόμα σημαίνουν κάτι, και πώς μπορούμε να δώσουμε στη «σημασία» τους μια σύγχρονη φωνή και γλώσσα;

Η ιδέα ενός διεθνούς σχολείου για το θέατρο για μένα, σημαίνει να δημιουργήσεις ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Τόσο για το σύνολο των διεθνών μαθημάτων και εργαστηρίων όσο και για το ανεξάρτητο χώρο εργασίας των συμμετεχόντων.

Εκτός των μαθημάτων με έμπειρους καλλιτέχνες και καθηγητές, πρέπει να υπάρχει και αρκετός χώρος για μια δημιουργική ανταλλαγή μεταξύ των σπουδαστών. Να αναπτυχθεί μια κουλτούρα ανατροφοδότησης και να μάθει ο ένας από τον άλλον. Να παρακολουθούν και να κάνουν πρόβες μαζί ώστε να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν νέες τεχνικές και προσεγγίσεις. Ώστε να δημιουργήσουν ξεχωριστά και δυναμικά αποτελέσματα.

Γνωρίζοντας και εκτιμώντας τις διαφορές για παράδειγμα της γλώσσας, των πολιτισμικών καταβολών και των δημιουργικών προσεγγίσεων των συμμετεχόντων και των δασκάλων, ένα διεθνές σχολείο στηρίζει την ιδέα ώστε σπουδαστές θεάτρου από όλο τον κόσμο να μπορέσουν να γνωριστούν και να συνδεθούν. Να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να συνεργαστούν. Και θα μπορούσε να στηρίξει, ενδεχομένως, όσους ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν διεθνείς ανταλλαγές μεταξύ τους ως κομμάτι μιας πιθανής, μελλοντικής θεατρικής δουλειάς.”

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο: http://greekfestival.gr/lykeio-epidayroy/

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/giati-den-prepei-na-xasete-ti-synavlia-tou-yo-yo-ma-sto-irodeio/
https://umano.gr/sotiris-tsafoulias-o-dimiourgos-tis-eksairetikis-tainias-eteros-ego/
https://umano.gr/nefeli-sarri-i-dimiourgos-tou-documanter-piso-apo-ton-toixo/
https://umano.gr/synenteyxi-tis-sofias-filippidou-sto-umano/

Comments are closed.