Η Εύα Τσούρου, η performer, εναέρια ακροβάτης, χορογράφος και δασκάλα είναι ένα πλάσμα πολυτάλαντο. Απολαμβάνει όλα αυτά με τα οποία καταπιάνεται εξίσου και δεν σταματάει ποτέ να εξελίσσεται.Η Εύα Τσούρου έχει εξαιρετικές σπουδές πάνω στο θέατρο, τον χορό αλλά και το τσίρκο, για το οποίο και εργάστηκε αρχικά περιοδεύοντας στην Αγγλία με το “Zippos Circus” και σε Γερμανία, Πορτογαλία και Ντουμπάι με το “The Monti Highwire Show”. Ασχολήθηκε με το Θέατρο δρόμου και έχει δουλέψει σε πολλά shows και events ως freelance aerialist. Από το 2009 ως μέλος των Duende ensemble παίρνει μέρος σε παραστάσεις, όπως επίσης διδάσκει και χορογραφεί. Προσωπικές της δουλειές περιλαμβάνουν σόλο παραστάσεις σωματικού θεάτρου, ντουέτα και παραστάσεις χορού. Ήταν εναέρια χορογράφος για την ταινία “A–polis” της Κατερίνας Τζόβα και διδάσκει εναέρια ακροβατικά, χορό και σωματικό θέατρο σε ένα Masterclass που ονομάζει “Ατίθασοι χώροι”.
Φέτος στις 7 & 8 Ιουνίου, στα πλαίσια του Off off Festival, σκηνοθετεί και χορογραφεί την παράσταση Beck it Back, βασισμένη στο έργο του Σάμουελ Μπέκετ “Ευτυχισμένες Μέρες”. Της ζητήσαμε να μας πει δυο λόγια για την παράσταση, τη δουλειά της γενικά και τα σχέδιά της για το μέλλον.
Umano: Οι σπουδές σας πάνω στο θέατρο, το σωματικό θέατρο και τα εναέρια ακροβατικά είναι εντυπωσιακές. Πώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με αυτά και πόσο δύσκολο ήταν να τα συνδυάσετε;
Ξεχάσατε το χορό….Ευχαριστώ πολύ για τον χαρακτηρισμό εντυπωσιακές. Δεν έχω υπάρξει μέχρι στιγμής άνθρωπος των αποφάσεων. Δεν είναι δηλαδή ότι σκέφτηκα, τα έβαλα κάτω και αποφάσισα ότι θα γίνω κάτι από αυτά που είμαι τώρα.
Κινούμαι περισσότερο από επιθυμίες, παρορμήσεις, ανάγκες και αδιέξοδα…κάπως έτσι και με τις σπουδές….το ένα έφερνε το άλλο. Ο συνδυασμός τους συνέβει βήμα βήμα, όχι δύσκολα, με πολλή δουλειά βέβαια και πλέον είναι όχι μόνο αυτονόητος αλλά θα έλεγα και σωματοποιημένος.
Umano: Θα ξεχωρίζατε κάποιο από τα τρία αν έπρεπε;
Ανάλογα με τη φύση και τις ανάγκες κάθε δουλειάς ναι, μπορεί το καθένα να λειτουργήσει είτε μεμονωμένα είτε με διαφορετική προτεραιότητα. Στην τελική όμως είναι όλα πάντα εκεί ακόμα και σε αυτά που επιλέγεις τελικά να μην κάνεις ενώ μπορείς.
Umano: Ποιο θα λέγατε πως είναι το σημαντικότερο – μέχρι τώρα – βήμα στην καριέρα σας;
Δεν είμαι σίγουρη αν ισχύει γενικότερα πάντως στη δική μου περίπτωση η καριέρα, η προσωπική ζωή, το training ή το εκάστοτε project είναι εντελώς αλληλένδετα.
Έτσι θα πω το φοβερό κλισέ που είναι όμως αλήθεια, ότι το μεγαλύτερο βήμα μου είναι η γέννηση του γιου μου του Ορφέα.
Μου ξύπνησε την ανάγκη να έρθω πιο κοντά στον εαυτό μου, να αποκτήσω μια νέα σχέση με το σώμα μου, με τα πράγματα και τους ανθρώπους γύρω μου, να βάλω νέα όρια και να γίνω πιο συνειδητή στις επιλογές μου. Ξεκίνησα να συνδέομαι διαφορετικά.
Umano: Πέρα από όλα τα παραπάνω, ασχολείστε και με την αρωματοθεραπεία. Μιλήστε μας γι’ αυτό.
Την αρωματοθεραπεία ξεκίνησα να τη μαθαίνω γιατί γοητεύτηκα από τον κόσμο των αιθέριων ελαίων αλλά και σαν back up δουλειά μέσα στην ανασφάλεια των 20 χρόνων που σου φαίνεται αδιανόητο ότι κάποια στιγμή θα μπορέσεις να ζήσεις μόνο από το θέατρο. Η συνοχή της με όλα τα υπόλοιπα είναι πλέον καθαρή βέβαια μέσω της γνώσης στην ανατομία, της επαφής ανάμεσα στο μέσα και το έξω μέσα από το άγγιγμα στο μασάζ, τις ιστορίες των ανθρώπων στις συνεδρίες.
Umano: Τι ακριβώς είναι το Duende School of Ensemble Physical Theatre;
Το Duende School of Ensemble Physical Theatre ήταν ένα τολμηρό εγχείρημα που το ξεκινήσαμε τρία χρόνια πριν με τον πολυαγαπημένο φίλο/συνάδελφο/δάσκαλο και καλλιτεχνικό διευθυντή των DUENDE, John Britton.
Θέλαμε να φτιάξουμε μια σχολή από performers για performers που να προσφέρει – πέρα από τα τεχνικά εφόδια -αυτοπεποίθηση και χαρά στον κάθε μαθητή ξεχωριστά για αυτό που θέλει να είναι σαν καλλιτέχνης.
Έχει λειτουργήσει τρία χρόνια τώρα στην Αθήνα με μαθητές από όλες τις μεριές του κόσμου. Του χρόνου θα γίνει στην Ινδία και θα επιστρέψει πάλι στην Ελλάδα το 2019, δεν ήμαστε ακόμα σίγουροι που.
Umano: Στις 7 & 8 Ιουνίου, στα πλαίσια του Off Οff Festival, σκηνοθετείτε και χορογραφείτε στο Επί Κολωνώ στην παράσταση Beck it Back. Τι διαπραγματεύεται;
To Beck it Back είναι βασισμένο στο υπέροχο ‘Happy Days’ του Samuel Beckett. Τι διαπραγματεύεται; Τον άνθρωπο, τη σχέση του με το άλλο φύλλο, με τον ίδιο του τον εαυτό, με το χώρο, το χρόνο και τα αντικείμενα. Για να δανειστώ λίγο από το κείμενο του έργου:
” Αυτό που βρίσκω θαυμάσιο, Ω μα τι έκτακτο…ο τρόπος που προσαρμόζεται ο άνθρωπος στις μεταβαλλόμενες συνθήκες”.
Umano: Ετοιμάζετε κάτι άλλο για το καλοκαίρι; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Το καλοκαίρι πάμε θάλασσα! Έχουμε στη Λέσβο όλο τον Ιούλιο τα εκπαιδευτικά residencies της ομάδας Performing at the edge #7 και Duende School-Summer Intensive. Έπειτα ξεκινάμε πρόβες για την καινούρια Ensemble παράσταση των Duende η οποία μετά από πολύ καιρό δε θα είναι αυτοσχεδιαστική αλλά ένα επικό οχτάωρο overnight show, το Urban Animal. Καλή τύχη μας εύχομαι.Το Σεπτέμβρη θα παρουσιάσουμε ένα πρώτο μέρος της διαδικασίας στο Rabbithole.
Όσο αφορά το μέλλον τώρα…μμμ σε λιγάκι γίνομαι σαράντα και ναι μωρέ, αυτό που σχεδιάζω τελικά πάνω απ όλα να κάνω, είναι να αγαπήσω παράφορα το παιδί μέσα μου.
Σχετικά άρθρα:
https://umano.gr/i-ithopoios-maria-protopappa-xerei-na-sagineyei/
https://umano.gr/orianthi-panagari-i-kitharistria-ton-diasimon/
https://umano.gr/andriana-babali-i-agapimeni-mas-tragoudistria-gennithike-gia-na-ksexorizei/
https://umano.gr/georgia-tsagaraki-de-stamata-na-teleiopoieitai/
https://umano.gr/littlestarrun-mia-sigxroni-joan-baez/
Comments are closed.