Δωρεάν συμβουλές για internet marketing από τον Παύλο Γιώρκα, τον νεαρό blogger που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στο διαδίκτυο. O Παύλος κατάγεται από την Κύπρο και είναι τριάντα ετών. Με σπουδές στο marketing, τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις, αποφάσισε να δημιουργήσει έναν ιστότοπο, με δωρεάν συμβουλές προς όλους, σχετικά με το internet marketing. Τόλμησε να κάνει κάτι που κανείς μέχρι τώρα δεν είχε σκεφτεί και κέρδισε την εμπιστοσύνη των bloggers.

Umano: Παύλο, θα ήθελα να μας πεις, πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο τομέα; 

Αποφάσισα να δημιουργήσω ένα μπλογκ πριν από δύο χρόνια περίπου.

Συνειδητοποίησα ότι υπήρχε ένα τεράστιο κενό πληροφοριών πάνω στον τομέα του internet marketing στην ελληνική γλώσσα.

Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αξιόλογα μπλογκς, που είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς, αλλά είναι στην αγγλική γλώσσα.

Αποφάσισα, λοιπόν, να μεταφέρω τις γνώσεις που συγκέντρωνα τα τελευταία χρόνια από τις αγγλικές ιστοσελίδες  – με δικά μου λόγια και σχόλια – στα ελληνικά.

Umano: Έχεις σπουδάσει το συγκεκριμένο αντικείμενο;

Όχι, έχω σπουδάσει Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ και Διαφήμιση. Τις γνώσεις μου για το internet marketing τις απέκτησα διαβάζοντας καθημερινά διάφορα μπλογκς. Βλέπω βίντεο και αγοράζω οποιοδήποτε online course πέφτει στα χέρια μου και αφορά τον συγκεκριμένο τομέα.

Umano: Ποια είναι η διαφορά του site & του blog;

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε πως και τα δύο είναι websites, απλά έχουν διαφορετική μορφή. Τα μπλογκ συνήθως προϋποθέτουν τη συνεχή δημιουργία περιεχομένου. Μια ιστοσελίδα, σάιτ, μπορεί να έχει σκοπό την απλή παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, να είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή να προσφέρει μια υπηρεσία online κτλ.

Δωρεάν συμβουλές για internet marketing από τον Παύλο ΓιώρκαUmano: Ποια πιστεύεις πως είναι τα κλειδιά της επιτυχίας ενός πετυχημένου site/blog;

Το πιο σημαντικό όπως και σε όλες τις δουλειές, είναι να θέσεις συγκεκριμένους στόχους. Στόχος, για παράδειγμα, μπορεί να είναι το να έχεις χίλια άτομα στο newsletter σε ένα χρόνο ή να έχεις χίλιους επισκέπτες σε πέντε μήνες κ.ά.

Ένα μπλογκ για να πετύχει, πέρα από τους στόχους χρειάζεται συνέπεια, χαρακτήρα, marketing και «έσοδα».

Θα ήθελα να τα αναπτύξω λίγο αν μου επιτρέπεις…

Umano: Παρακαλώ..

Με τον όρο συνέπεια, εννοώ πως πρέπει να είμαστε συνεπείς ως προς το περιεχόμενο που δημιουργούμε αλλά και τις ώρες που αφιερώνουμε. Αν ανεβάζουμε το περιεχόμενό μας σε ακανόνιστα χρονικά διαστήματα, αποπροσανατολίζεται το κοινό. Στους αναγνώστες αρέσει να ξέρουν ότι π.χ μια φορά ή δύο φορές την εβδομάδα θα λάβουν κάτι από εμάς.

Το μπλογκ μας θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα και ο χαρακτήρας του είναι προέκταση του δικού μας.

Ο τρόπος που αποτυπώνουμε τις σκέψεις και τις γνώσεις είναι δικός μας και δε θα πρέπει να προσπαθήσουμε να τον αλλάξουμε. Να μην προσπαθήσουμε  να αντιγράψουμε το στυλ κάποιου άλλου. Αν κάποιος έχει χιούμορ και αυτό του βγαίνει στο κείμενο τότε αυτό το στυλ θα πρέπει να κρατήσει.

Αν δε διαφημίσουμε το μπλογκ και το περιεχόμενό του τότε δεν πρόκειται να αναπτυχθεί ποτέ. Θα είναι ένα ακόμα site μέσα στον ωκεανό με τα χιλιάδες άλλα που υπάρχουν.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να βοηθήσει μία σελίδα στο Facebook ή η κοινοποίηση του περιεχομένου σε σχετικά Groups ή SEO ή το email marketing. Θα σας συμβούλευα να επενδύσετε σε κάποια μαθήματα στο διαδίκτυο για το internet marketing. Άλλωστε οι γνώσεις γύρω από το marketing θα σας βοηθήσουν και για οποιαδήποτε επιχειρηματική σας δραστηριότητα.

 Και τέλος, για εμένα είναι σημαντικά τα «έσοδα». Γνωρίζουμε πως σε οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα που αφιερώνουμε χρόνο και χρήμα, αν δεν πάρουμε πίσω κάτι, είναι θέμα χρόνου να τα παρατήσουμε.

Με τον όρο έσοδα δεν εννοώ μόνο τα χρήματα που είναι φαντάζομαι για όλους και το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά και η αναγνωρισιμότητα της δουλειάς μας.

Umano: Πιστεύεις ότι μπορεί ο blogger να κάνει τη διαφήμιση μόνος του ή θα πρέπει να απευθυνθεί σε επαγγελματίες;

Καλό θα ήταν να απευθύνεται σε επαγγελματίες, είναι όμως σημαντικό να κατέχει τουλάχιστον τις στοιχειώδεις γνώσεις γύρω από το τομέα του marketing, της διαφήμισης και του διαδικτυακού marketing γενικότερα.  Όπως προανέφερα υπάρχουν πάρα πολλά αξιόλογα course στο διαδίκτυο. O κάθε ένας μπορεί να αγοράσει και να μάθει τουλάχιστον τα βασικά.

Αυτό θα τον βοηθήσει να έχει άποψη, να μπορεί να κατευθύνει, οπότε και να αποφευχθεί το γεγονός εκμετάλλευσης από τους ”επαγγελματίες”.

Umano: Το site σου έχει μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο και οι περισσότεροι σε συμβουλεύονται. Σκέφτηκες να χρεώσεις για τις συμβουλές σου;

Ναι, το σκέφτηκα πολλές φορές να χρεώνω για συμβουλευτικές υπηρεσίες. Προσπάθησα να το εφαρμόσω κάποια στιγμή σε ένα – δύο άτομα που ενδιαφέρθηκαν. Στην πορεία κατάλαβα ότι δεν είναι κάτι που θέλω να κάνω.

Για να είσαι σωστός σύμβουλος, πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο και να συγκεντρωθείς ολοκληρωτικά απέναντι στον κάθε πελάτη σου.

Όταν ένας άνθρωπος σε πληρώνει για μια υπηρεσία περιμένει από εσένα κάτι περισσότερο από μια απλή συμβουλή.  Αυτή τη στιγμή δεν έχω το χρόνο, ίσως μελλοντικά να το ξεκινήσω. 

Επικοινωνία: https://pavlosgiorkas.com/

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/ta-epaggelmata-tou-mellontos-kai-i-sistasi-enos-kalou-viografikou/
https://umano.gr/erevna-giro-apo-tis-sithnikes-evreseos-ergasias/
https://umano.gr/gdpr-o-neos-evropaikos-kanonismos-gia-ta-prosopika-dedomena/
https://umano.gr/simvoules-epiviosis-ston-kausona/
https://umano.gr/saranta-pragmata-pou-prepei-na-kanoume-mexri-ta-saranta/

Comments are closed.