Το πορτοκάλι είναι ένα αγαπημένο φρούτο παγκοσμίως, τόσο για το άρωμα και τη γεύση του όσο και για τις πολύτιμες ιδιότητές του οι οποίες το κάνουν μοναδικό.

Το πορτοκάλι ανήκει στην οικογένεια των εσπεριδοειδών. Η προέλευσή του είναι από την Κίνα, αν και σήμερα καλλιεργείται πολύ και στις μεσογειακές χώρες. Τόνοι πορτοκαλιών καταναλώνονται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο, με την Βραζιλία, την Κίνα και την Ινδία να έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά παραγωγής.

Θερμιδικά, το πορτοκάλι είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος της δίαιτας αφού δεν ξεπερνάει τις εβδομήντα θερμίδες. Πέρα απ’ αυτό όμως, η διατροφική αξία του και τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας είναι πολλά.

Το πορτοκάλι και οι πολύτιμες ιδιότητές του

Το πορτοκάλι και οι πολύτιμες ιδιότητές του

Αρχικά, είναι ένα φρούτο που φημίζεται για την περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C. Δύο μέτρια πορτοκάλια υπερκαλύπτουν την ημερήσια ανάγκη του οργανισμού μας για την συγκεκριμένη βιταμίνη. Πέρα από αυτό, ένα πορτοκάλι είναι πλούσιο σε νερό (87%), κάτι που το καθιστά εξαιρετικά ενυδατικό. Επιπλέον, περιέχει φυτικές ίνες, φλαβονοειδή, κάλιο, θειαμίνη, φυλλικό οξύ, υδατάνθρακες, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο κ.ά.

Όλα αυτά τα συστατικά, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και οι βιταμίνες, προσφέρουν ποικίλα οφέλη στον οργανισμό μας. Έτσι, λοιπόν, το πορτοκάλι:

  • Δρα ως αντιοξειδωτικό, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας προστατεύει από την ανάπτυξη ελευθέρων ριζών.
  • Βοηθά στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και την προστασία του εντέρου μας.
  • Μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στο αίμα και ρυθμίζει την πίεση.
  • Προστατεύει από εγκεφαλικά επεισόδια και μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.
  • Προστατεύει και περιποιείται το δέρμα και ρυθμίζει τον μεταβολισμό.

  • Βοηθά στη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου και τονώνει τη μνήμη.
  • Δρα προληπτικά απέναντι σε διάφορες μορφές καρκίνου.
  • Σύμφωνα με έρευνες, τα φλαβονοειδή των πορτοκαλιών εμποδίζουν τη δράση κάποιων καρκινογόνων συστατικών του τσιγάρου.
  • Προστατεύει τα μάτια, τις αρθρώσεις και τους νεφρούς.
  • Μας «κόβει» την πείνα για περισσότερη ώρα, σε αντίθεση με κάποιο σνακ.
  • Συνδυάζεται ιδανικά με τροφές που περιέχουν σίδηρο γιατί η βιταμίνη C βοηθά την απορρόφησή του από τον οργανισμό.

Προσοχή: Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος υγείας, ο μόνος αρμόδιος να καθορίσει την κατάλληλη διατροφή για εσάς είναι ο γιατρός σας.

Σχετικά άρθρα:

Αμύγδαλα: Μία τροφή με υψηλή διατροφική αξία
Βότανα και μπαχαρικά για την προστασία της υγείας μας
Τα οφέλη του νερού για τον οργανισμό μας
Το καρύδι και τα θρεπτικά συστατικά του

Comments are closed.