Μεγάλη επιτυχία για τις Ευμενίδες της Έλλης Παπακωνσταντίνου που ολοκλήρωσαν τις παραστάσεις στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν στην Αυστρία.
Με τεράστια συγκίνηση και εν μέσω χειροκροτημάτων ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις για τις Ευμενίδες (The Kindly Ones) της ‘Ελλης Παπακωνσταντίνου στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν.
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο κύκλος των τριών παραστάσεων του νέου έργου «Τhe Kindly Ones [Ευμενίδες]» στο επιβλητικό και γεμάτο μνήμες Στρατόπεδο Συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, στο πλαίσιο του Festival der Regionen 2019. Οι θεατές προσήλθαν από όλες τις γύρω πόλεις, τη Βιέννη και το εξωτερικό και χειροκρότησαν με θέρμη τη δημιουργό Έλλη Παπακωνσταντίνου, την Ρόζα Προδρόμου, τον Blaine Reininger, την Martina Winkel και την Μαρία Πανουργιά, καθώς και όλη την υπόλοιπη ομάδα σε ένα κλίμα συγκινησιακά φορτισμένο.
Θεωρήθηκε τόσο σημαντική παρέμβαση, που η διεύθυνση του Στρατοπέδου αποφάσισε να περιλάβει μέρος του σκηνικού (ένα land art μάνταλα φτιαγμένο από φυσικά υλικά) στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου του Στρατοπέδου.
Η παράσταση προσκλήθηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και πρόκειται να περιοδεύσει και σε άλλα ευρωπαϊκά Φεστιβάλ και να λάβει χώρα και σε άλλα ευρωπαϊκά στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Η νέα παράσταση της Έλλης Παπακωνσταντίνου και της ομάδας ODC Ensemble αποτελεί ένα ισχυρό σχόλιο για την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη. Βασίστηκε στις Ευμενίδες του Αισχύλου, καθώς και στο μνημειώδες έργο «Μαουτχάουζεν» του Ιάκωβου Καμπανέλλη και αποτέλεσε την πρώτη ελληνική παρουσία στο Μνημείο του Μαουτχάουζεν έπειτα από τη συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη το 1988 που είχε γίνει μέσα στο Στρατόπεδο.
Λίγα λόγια τις Ευμενίδες (The Kindly Ones)
Το έργο υπογράφει η σκηνοθέτης Έλλη Παπακωνσταντίνου και στηρίζεται στις Ευμενίδες του Αισχύλου, σε αδημοσίευτα γραπτά και στο εμβληματικό αυτοβιογραφικό έργο «Μαουτχάουζεν» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, ο οποίος επέζησε του στρατοπέδου συγκέντρωσης, κ.α.
H πρωτότυπη μουσική σύνθεση είναι του Blaine Reininger. Ερμήνευσε η εξαιρετική περφόρμερ Ρόζα Προδρόμου, ο συνθέτης, καθώς και μια τοπική χορωδία ηλικιωμένων ανδρών (από την περιοχή του Μαουτχάουζεν). Τα σκηνικά και κοστούμια δημιούργησε η Μαρία Πανουργιά, η οποία κατά τη διάρκεια των παραστάσεων σχεδίασε στον σκηνικό χώρο ένα τεράστιο mandala/land art.
Ταυτότητα παράστασης
Σύλληψη, κείμενο και σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Συνθέτης: Blaine Reininger
Σκηνογραφία και κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Ζωντανή μετάφραση: Martina Winkel
Παίζουν: Ρόζα Προδρόμου, Blaine Reininger & Martina Winkel
Μαζί τους, μια τοπική χορωδία ηλικιωμένων αντρών
(από την περιοχή του Μαουτχάουζεν)
Μεγάλη επιτυχία για τις Ευμενίδες της Έλλης Παπακωνσταντίνου
Ενδεικτικά, για την παράσταση είπαν/έγραψαν:
«…πάνω απ’ όλα μια καθηλωτική παράσταση σε έναν ιδιαίτερο χώρο μνήμης… Τα κείμενα του έργου «Μαουτχάουζεν» του Έλληνα συγγραφέα Ιακώβου Καμπανέλλη, ο οποίος επιβίωσε από το στρατόπεδο συγκέντρωσης, «αντιπαρατέθηκαν» με κείμενα από το ομώνυμο έργο του Αισχύλου σε μία παράσταση-συνδήλωση πάνω στο σημερινό ακροδεξιό λαϊκισμό και ριζοσπαστισμό, ο οποίος κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην Ευρώπη. Η ιστορία πάντα θα επαναλαμβάνεται; Μήπως η συγχώρεση έρχεται μαζί με τη λήθη;»
Maren Richter (επιμελήτρια τέχνης από την Αυστρία)
…
«… η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου παραδίδει ένα ισχυρό κείμενο σχετικά με την άνοδο των άκρας δεξιάς και του εθνικισμού στην Ευρώπη, όπου οι κίνδυνοι της κληρονομιάς τους στον 20ό αιώνα είναι πια εμφανείς. Με τον έξοχο Blaine L. Reininger στα πλήκτρα (Tuxedomoon), μια χορωδία ανδρών, πολιτών του Μαουτχάουζεν και κείμενα του επιζώντος του Μαουτχάουζεν Έλληνα ποιητή Καμπανέλλη. Εξαιρετική η παρουσία της Ρόζας Προδρόμου. Μία τέλεια ισορροπία μεταξύ ζωντανής μουσικής, ποίησης και performance.»
Pascal Jb Georges Keiser (Διευθυντής La Manufacture, Festival d’ Avignon)
…
«…a very interesting piece! […] The interview with the director is already available in the #heater of Dorf TV»
Martin Wassermair (head of the policy editor of Dorf TV)
Σχετικά άρθρα:
https://umano.gr/i-sygklonistiki-eksomologisi-enos-nekrou/
https://umano.gr/oi-petres-miloun-o-thesmos-tis-polis-tis-athinas/
https://umano.gr/dekapente-logoi-gia-na-deite-to-yesterday-tou-danny-boyle/
https://umano.gr/el-condor-pasa-i-istoria-enos-agapimenou-tragoudiou/
Comments are closed.