Το «Naatu Naatu» είναι το τραγούδι που κέρδισε στα Oscar και με κάποιο τρόπο «άλλαξε» ή εκσυγχρόνισε καλύτερα, τα βραβεία.

Από την Ηρώ Στ. Μπουσούνη

The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

Καλλιτέχνες που ξεχώρισαν στην Eurovision

Τα αμφιλεγόμενα μουσικά βραβεία Γκράμι

Όταν έμαθα πως το τραγούδι «Naatu Naatu» ήταν το νικητήριο, στα βραβεία Όσκαρ, εξεπλάγην ευχάριστα. Ανάμεσα σε δυνατούς υποψηφίους όπως η Lady Gaga, η Rihanna, η Diane Warren, προσωπικά πίστευα πως το «Naatu Naatu» δεν είχε καμία ελπίδα.

Πέρα από τα ηχηρά ονόματα, το πίστευα και για ακόμα δύο λόγους. Συνήθως τα νικητήρια τραγούδια είναι μπαλάντες και τις περισσότερες φορές, θα έλεγα, βαρετές.

Το «Naatu Naatu» δεν είναι μπαλάντα και κάθε άλλο παρά βαρετό είναι. Σε αυτό να προσθέσουμε πως πρόκειται για ένα ινδικό τραγούδι που θυμίζει πιο πολύ Bollywood (ή Tollywood) παρά Όσκαρ.

…και όμως το «Naatu Naatu» κέρδισε, και τα Όσκαρ, επιτέλους, αλλάζουν.
Ελάτε και εσείς στην παρέα μας στο Facebook, κάνοντας like στη σελίδα μας.

Το «Naatu Naatu» είχε γίνει viral πριν κερδίσει το Όσκαρ

Πριν φτάσουμε στα όσκαρ, το τραγούδι είχε ήδη γίνει δημοφιλή με εκατομμύρια προβολές στο YouTube και στο TikTok ενώ εκατομμύρια θαυμαστές του, αναρτούσαν video μιμούμενοι το χορό «hook step» (σ.σ. ο χορός των δύο πρωταγωνιστών της ταινίας «RRR» έγινε γνωστός και ως «hook step» ή «Naatu naatu dance»).

Η επιτυχία του “Naatu Naatu” οφείλεται σε πολλά πρόσωπα. Από τον συνθέτη του τραγουδιού, M. M. Keeravani, στον στιχουργό, Chandrabose, στους ηθοποιούς, N. T. Rama Rao Jr. και Ram Charan που το χόρεψαν στην ταινία «RRR», στους τραγουδιστές, Rahul Sipligunj και Kaala Bhairava που το ερμήνευσαν, στον χορογράφο Prem Rakshith που με τη χορογραφία του βοήθησε να γίνει δημοφιλής ο χορός, μέχρι τον σκηνοθέτη, S. S. Rajamouli, που από την αρχή τον ενδιέφερε το αντίκτυπο της ταινίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Rajamouli, ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος με τη θετική ανταπόκριση του κόσμου προς το τραγούδι και κατά συνέπεια προς την ταινία. Δεν ήταν όμως έκπληκτος. Όταν μαζί με τον χορογράφο, Prem Rakshith, σχεδίαζαν τη χορογραφία, ήθελαν να είναι ελκυστική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας «RRR», S. S. Rajamouli:

«Έπρεπε να συνθέσει ένα βήμα (σ.σ. ο χορογράφος) που θα φαινόταν υπέροχο με δύο ανθρώπους να το κάνουν μαζί αλλά όχι τόσο περίπλοκο που κανείς δε θα μπορούσε να το κάνει. Θέλαμε οι άνθρωποι να μιμηθούν τα βήματα, θέλαμε αδέρφια και αδερφές, πατέρες και γιοι, μητέρες και κόρες, φίλοι να το δουν και να πουν: «Φαίνεται πολύ διασκεδαστικό, ας το δοκιμάσουμε. Θέλαμε να γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και χρειάστηκε πολύς χρόνος για να το χορογραφήσουμε.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τη ζωή μας με τρόπους που δεν είχαμε καν ονειρευτεί, θα πρέπει να τα έχουμε κατά νου».

O S. S. Rajamouli είχε οραματιστεί πως αν το τραγούδι γινόταν viral, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα βοηθούσε και τις εισπράξεις της ταινίας. Και είχε δίκιο! Η ταινία είχε εισπράξεις πάνω από 160 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, σημειώνοντας πολλά ρεκόρ εισπράξεων για ινδική ταινία, συμπεριλαμβανομένης της τρίτης ινδικής ταινίας με τις περισσότερες εισπράξεις και της δεύτερης ταινίας Telugu παγκοσμίως.

Naatu Naatu, το τραγούδι που κέρδισε στα Oscar

Naatu Naatu: Το τραγούδι που κέρδισε στα Oscar

Από τη νίκη του χορευτικού τραγουδιού «Jai Ho» το 2008 που έγραψε ο Ινδός συνθέτης A. R. Rahman, για την ταινία «Slumdog Millionaire», ερχόμαστε στο «Naatu Naatu».

Ο Κρις Ουίλιαμ του περιοδικού Variety περιέγραφε το «Naatu Naatu» ως «μια χορευτική ακολουθία που αναγνωρίζεται σχεδόν παγκοσμίως και ως μια από τις πιο συναρπαστικές σκηνές που έζησε κάποιος στις ταινίες του 2022». Ονόμασε το τραγούδι «έκρηξη αδρεναλίνης ταινιών-μουσικής» και υποστήριξε ότι η «ενέργειά» του τραγουδιού μπορεί πιθανότατα να αυξήσει τις πιθανότητες του τραγουδιού να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό στα Όσκαρ.

Ήταν σίγουρα και η «ενέργεια» του τραγουδιού αλλά κυρίως ο αέρας αλλαγής που χρειάζονταν τα βραβεία. Τα Όσκαρ έχουν χάσει την «αίγλη» που είχαν κάποτε και οι θεαματικότητες δεν είναι οι ίδιες. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί οι εποχές άλλαξαν. Τα ενδιαφέροντα των νεότερων γενεών βρίσκονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε συνδρομητικές πλατφόρμες διαδικτυακών τηλεοπτικών υπηρεσιών (πχ. Netflix).

Σκηνές όπως του Γουίλ Σμιθ που γρονθοκόπησε τον Κρις Ροκ (σ.σ. που συνέβη στην τελετή των Όσκαρ 2022) κάνουν «ντόρο» (σ.σ. οποιαδήποτε μορφή διαφήμισης, καλή ή κακή, δεν παύει να είναι διαφήμιση) αλλά δεν είναι αρκετές.

Για αυτό το λόγο φέτος, αφαίρεσαν το κόκκινο χαλί και το αντικατέστησαν με ένα χρώμα πιο «φιλικό», το σαμπανιζέ, για αυτό η Lady Gaga τραγούδησε αμακιγιάριστη φορώντας ένα τζιν και για αυτό κέρδισε το «Naatu Naatu». Ακόμα ένας λόγος για τη νίκη του «Naatu Naatu» είναι πως η Ινδία είναι μία χώρα με τεράστιο πληθυσμό που θα ήθελες να κερδίσεις την αγορά της.

Ας ελπίσουμε πως στο μέλλον, θα έχουν και άλλες τέτοιες ευχάριστες αλλαγές.

«Naatu Naatu», όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το τραγούδι

1. Το «Naatu Naatu» είναι ένα τραγούδι στην ινδική γλώσσα, Τελούγκου. Κυκλοφόρησε επίσης στα Χίντι ως «Naacho Naacho», στα Ταμίλ ως «Naattu Koothu», στα Κανάντα ως «Halli Naatu» και στα Μαλαγιάλμ ως «Karinthol».

2. Το τραγούδι δημιουργήθηκε για το άλμπουμ / soundtrack της ινδικής επικής δραματικής ταινίας δράσης «RRR» (σ.σ. «Rise, Roar, Revolt») του 2022.

3. Κυκλοφόρησε ως lyric video στο YouTube στις 10 Νοεμβρίου 2021. Στις 11 Απριλίου 2022, κυκλοφόρησε στο YouTube με σκηνές από την ταινία.

4. Η ταινία «RRR» δεν είναι Bollywood όπως πολλοί λανθασμένα πιστεύουν. Η λέξη Bollywood προκύπτει από τις λέξεις Bombay + Hollywood. Το «RRR» δεν είναι ταινία Χίντι που δημιουργήθηκε στα στούντιο της Μουμπάι (σ.σ. Βομβάης). Θεωρείται ταινία Τελούγκου φτιαγμένη στη Νότια Ινδία είναι δηλαδή Tollywood (σ.σ. Telugu + Hollywood = Tollywood).

5. Το «Naatu Naatu» έγινε το πρώτο τραγούδι από ινδική ταινία που κέρδισε βραβείο «Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού» στα Όσκαρ και στα Βραβεία Χρυσής Σφαίρας.

6. Η λέξη «Naatu» στη γλώσσα Τελούγκου σημαίνει τοπικός, ντόπιος.

7. Η όλη διαδικασία παραγωγής του τραγουδιού κράτησε πάνω από 19 μήνες. Ο συνθέτης Keeravani, συνέθεσε δέκα έως είκοσι διαφορετικές μελωδίες, με βάση το συγκεκριμένο σημείο του σεναρίου. Αργότερα, η ομάδα οριστικοποίησε τη συγκεκριμένη μελωδία με μια διαδικασία ψηφοφορίας από τον στενό της κύκλο.

8. Τον Φεβρουάριο του 2022, το τραγούδι ξεπέρασε τις 200 εκατομμύρια προβολές μόνο στο YouTube.

9. Στο Έντισον, στο Νιου Τζέρσεϊ το 2023, συγκεντρώθηκε μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων της εταιρείας Tesla, κάνοντας μία επίδειξη από φώτα και ήχο στους ρυθμούς του τραγουδιού.

10. Εκατομμύρια χρήστες αναρτούν τα δικά τους προσωπικά βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χορεύοντας «Naatu Naatu».

Πηγές: npr.org, timesofindia.indiatimes.com,dw.com,screendaily.com, economictimes.indiatimes.com,en.wikipedia.org

Comments are closed.