Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος ήταν και είναι ταλαντούχες, λαμπερές, δύστροπες, αντισυμβατικές… όπως και να τις χαρακτηρίσει κανείς ένα είναι σίγουρο, έμειναν για πάντα στην ιστορία του κινηματογράφου.

Από την Μαριλένα Βλάχου

Οκτώ Βρετανίδες ηθοποιοί που ξεχωρίζουμε

Μέριλ Στριπ: Η σιδηρά κυρία της υποκριτικής και οι καλύτερες στιγμές της

Itziar Ituño: Η Ρακέλ του Casa de Papel στο Umano

Έχουν περάσει χρόνια από τότε που μεσουρανούσαν στο καλλιτεχνικό στερέωμα και μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον σχεδόν ολόκληρου του πλανήτη. Παρ’ όλα αυτά, αυτές οι γυναίκες ηθοποιοί που θα δούμε παρακάτω έχουν μείνει στην ιστορία ως οι απόλυτες femme fatale, όπως όλα δείχνουν, για πάντα.

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

Ελάτε και εσείς στην παρέα μας στο Facebook, κάνοντας like στη σελίδα μας

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΌΝΤΡΕΪ ΧΕΠΜΠΟΡΝ

Βρετανίδα ηθοποιός και ένα από τα λίγα άτομα που έχει κερδίσει και τα τέσσερα σημαντικότερα καλλιτεχνικά βραβεία: Oscar, Tony, Emmy και Grammy. Ήταν το μοναδικό παιδί ενός Ιρλανδού τραπεζίτη και μιας Ολλανδέζας αριστοκράτισσας. Γεννήθηκε στις Βρυξέλλες και σε νεαρή ηλικία, στη σκιά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μετακόμισε με την  οικογένειά της στην Ολλανδία. Αφιερώθηκε στο χορό και κατάφερε να γίνει μια πολύ καλή μπαλαρίνα.

Οι δύο γονείς της ήταν μέλη της Βρετανικής Φασιστικής Ενώσεως στα μέσα της δεκαετίας του ’30. Η ίδια θυμόταν αυτή την περίοδο της ζωής της ως την πιο τραυματική. Αντίθετη προς τις απόψεις της οικογένειάς της, έως το 1944 χόρευε μυστικά σε συγκεντρώσεις μαζεύοντας χρήματα για την Ολλανδική Αντίσταση. Για την περίοδο εκείνη του πολέμου είχε πει:

«Είδαμε αντίποινα. Είδαμε νέους άντρες να τοποθετούνται μπροστά σε ένα τοίχο και να πυροβολούνται. Μετά άνοιγαν τον δρόμο και μπορούσες να περάσεις και πάλι».

Το 1948 μετακόμισε στο Λονδίνο για να παρακολουθήσει μαθήματα μπαλέτου. Εξαιτίας όμως του υποσιτισμού της κατά τη διάρκεια του πολέμου δεν καταφέρνει να γίνει πρίμα μπαλαρίνα και αποφασίζει να γίνει ηθοποιός. Έγινε γρήγορα γνωστή με τις ταινίες «Διακοπές στη Ρώμη», «Αστείο Μουτράκι», «Ωραία μου Κυρία», «Πρόγευμα στο Τίφανις» και ανακηρύχτηκε σύμβολο της μόδας για το απαράμιλλο στυλ της.

Το μικρό μαύρο φόρεμα που φορούσε στο «Πρόγευμα στο Τίφανις» και ήταν σχεδιασμένο από τον Givenchy, πωλήθηκε σε πλειστηριασμό του Οίκου Christie’s το 2006 για 467.200 λίρες.

Ήταν το μεγαλύτερο ποσό που είχε δοθεί ποτέ για φόρεμα.

Ήταν αυτή που τραγούδησε το «happy birthday» στα τελευταία γενέθλια του Τζον Κένεντι. Μετά το τέλος της καριέρας της στον κινηματογράφο, έγινε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF για τα παιδιά. Πέθανε από καρκίνο στις 20 Ιανουαρίου 1993, στα εξήντα τρία της χρόνια. 

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΤΖΙΝΤΖΕΡ ΡΟΤΖΕΡΣ

Αμερικανίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, χορεύτρια και τραγουδίστρια. Βραβευμένη με Oscar το 1941 για την ταινία «Το Δράμα μιας Γυναίκας». Το πραγματικό της όνομα ήταν Βιρτζίνια Κάθριν ΜακΜαθ.

Ήταν μοναχοκόρη, οι γονείς της πήραν διαζύγιο αμέσως μετά τη γέννησή της και ξεκίνησαν μια σκληρή δικαστική διαμάχη για την κηδεμονία της. Ο πατέρας της, κατά το διάστημα αυτής της διαμάχης, την απήγαγε δύο φορές. Είχε πολύ καλή σχέση με τον παππού της, στον οποίο αργότερα αγόρασε ένα σπίτι στο Χόλυγουντ για να τον έχει κοντά της.

Η καριέρα της ξεκίνησε τυχαία, όταν ένας περιοδεύων θίασος επιθεώρησης χρειάστηκε μια νεαρή κοπέλα για να αντικαταστήσει κάποιο μέλος του. Η Τζίντζερ επιλέγεται για τον ρόλο. Το 1926 κερδίζει βραβείο σε έναν διαγωνισμό χορού Τσάρλεστον. Το 1929 έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ με το μιούζικαλ Top Speed. Δύο εβδομάδες μετά επιλέγει να πρωταγωνιστήσει στο μιούζικαλ Girl Crazy, στο οποίο συμμετέχει και ο Φρεντ Αστέρ.

Οι δυο τους έγιναν ένα αχτύπητο κινηματογραφικό δίδυμο, πρωταγωνιστώντας σε δέκα μιούζικαλ όπως «Ας χορέψουμε», «Τα Φτερωτά Παπούτσια» κ.α. Παράλληλα, γύρισε πολλές πετυχημένες δραματικές και κωμικές ταινίες. Πέθανε στα ογδόντα τρία της από καρδιακή προσβολή.

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΒΙΒΙΑΝ ΛΙ

Το πραγματικό της όνομα ήταν Βίβιαν Μαίρη Χάρτλεϊ, μία κορυφαία Αγγλίδα ηθοποιός βραβευμένη με δύο Oscar για τις ταινίες «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» και «Λεωφορείο ο Πόθος». Υπήρξε κυρίως θεατρική ηθοποιός και συνεργαζόταν για πολλά χρόνια με τον δεύτερο σύζυγό της, ηθοποιό  Λόρενς Ολιβιέ, ο οποίος θεωρείται από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του 20ου αιώνα.

Γνωρίστηκαν το 1935 και έκαναν σχέση ενώ ήταν και οι δύο παντρεμένοι, κάτι που προκάλεσε σάλο σε ολόκληρη την Αγγλία. Παντρεύτηκαν τελικά το 1940 και χώρισαν οριστικά το 1960, έχοντας ανεβάσει μαζί κάποια από τα πιο σημαντικά έργα θεατρικών συγγραφέων.

Η Λι είχε προβλήματα υγείας από πολύ νεαρή ηλικία αλλά και ως ενήλικη έπασχε από διπολική διαταραχή (μανιοκατάθλιψη). Η διάθεσή της άλλαζε συνεχώς με αποτέλεσμα να επιτίθεται στους πιο κοντινούς της ανθρώπους.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’40 διαγνώστηκε με φυματίωση, από την οποία τελικά και πέθανε, στα πενήντα τρία της χρόνια. Η ταινία «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» το 1939 την έκανε τη διασημότερη ηθοποιό του κόσμου. Η ίδια είχε πει «Δεν είμαι σταρ, είμαι ηθοποιός. Οι ζωές των ατόμων που δηλώνουν αποκλειστικά και μόνο ότι είναι κινηματογραφικοί αστέρες, είναι βουτηγμένες μέσα στο ψέμα. Οι κινηματογραφικοί αστέρες ζουν για ψεύτικες αξίες και κυνηγούν τη δημοσιότητα. Ενώ οι ηθοποιοί έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και υπάρχουν πάντα καλοί ρόλοι για εκείνους». 

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΙΝΓΚΡΙΝΤ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

Η πασίγνωστη Σουηδή ηθοποιός, νικήτρια τριών Oscar, δύο Emmy και ενός βραβείου Tony. Γεννήθηκε στην Στοκχόλμη και σπούδασε στη Βασιλική Δραματική Σχολή της πόλης, από την οποία αποφοίτησε το 1938 και ξεκίνησε αμέσως η καριέρα της σε θέατρο και κινηματογράφο, με μεγάλη επιτυχία. Στα είκοσι ένα της παντρεύτηκε τον γιατρό Πίτερ Λίντστρομ με τον οποίο απέκτησαν μια κόρη. Είχε, ήδη, αρχίσει να γίνεται η αγαπημένη femme fatale του Χόλιγουντ και πρότυπο για τις γυναίκες της εποχής.

Το 1949 γράφει ένα γράμμα στον Ιταλό σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι, στο οποίο του ζητάει να παίξει σε μία ταινία του. Σύντομα η συνεργασία πραγματοποιήθηκε με το δραματικό «Στρόμπολι» και πολύ γρήγορα άρχισαν να φουντώνουν οι φήμες που τους ήθελαν ζευγάρι. Τα νέα για την Αμερική του ’50 ήταν σκανδαλώδη, καθώς ήταν και οι δύο παντρεμένοι.

Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν η Μπέργκμαν μένει έγκυος με το παιδί του.

Η αμερικανική βιομηχανία κινηματογράφου αρνείται να τη δεχτεί πίσω και ο σύζυγός της καθυστερεί σκόπιμα να της δώσει το διαζύγιο. Παντρεύονται τελικά στο Μεξικό, αναγκάζονται να εγκατασταθούν στην Ευρώπη και αποκτούν τρία παιδιά. Επτά χρόνια μετά και αφού τελικά χωρίζουν, η Μπέργκμαν καταφέρνει να ξαναγυρίσει στις ΗΠΑ όπου αποθεώνεται και πάλι. Η ίδια είχε πει:

«Διέσχισα τη διαδρομή από αγία σε πουτάνα και πίσω πάλι σε αγία, όλα μέσα σε μια ζωή»

Θα μας μείνει αξέχαστη για την «Καζαμπλάνκα» το 1942, το «Νοτόριους» το 1946, το «Έγκλημα στο Όριαν Εξπρες» και τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» τη δεκαετία του ’70. Ήταν πάνω απ’ όλα μια παθιασμένη και ελεύθερη γυναίκα που εγκατέλειψε το Χόλυγουντ, τον Χίτσκοκ και μια λαμπρή καριέρα για να ζήσει έναν μοναδικό έρωτα. Πέθανε στα εξήντα εφτά της χρόνια στο Λονδίνο από καρκίνο του μαστού.

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΤΕΪΛΟΡ 

Αμερικανίδα ηθοποιός γεννημένη στο Λονδίνο. Επέστρεψε στις ΗΠΑ με την οικογένειά της όταν ήταν επτά ετών, μετά το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Έχει κερδίσει δύο Oscar, το ένα για την ταινία του 1960 «Ζήσαμε στην Αμαρτία» και το δεύτερο για το «Ποιός Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» το 1966. Είναι παγκοσμίως γνωστή για τα βιολετί της μάτια αλλά και τους οκτώ γάμους της, δύο εκ των οποίων με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον.

Η μεγάλη της καριέρα στον κινηματογράφο ξεκίνησε το 1956, όταν συμπρωταγωνίστησε με τον Ροκ Χάτσον στην ταινία «Ο Γίγας». Ερμήνευσε πολλούς αξιομνημόνευτους ρόλους όπως τη «Λυσσασμένη Γάτα», το «Ξαφνικά Πέρυσι το Καλοκαίρι», η «Κλεοπάτρα».

Κατά τη διάρκεια της ζωής της πάλεψε με αρκετές αρρώστιες όπως η κατάθλιψη, ο αλκοολισμός, το έμφραγμα και ο όγκος στον εγκέφαλο, πολεμώντας πάντα γενναία.

Τους τελευταίους μήνες της ζωής της τους πέρασε καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι, χωρίς παρ’ όλα αυτά να χάσει στιγμή το χαμόγελό της. Τα δέκα τελευταία χρόνια της, τα έζησε αποτραβηγμένη από τη δημοσιότητα. Η ίδια δήλωνε «Πέρα απ’ όλα, ξέρεις, υπάρχει και η ζωή». Προτιμούσε να περνάει το χρόνο της με τα τέσσερα παιδιά, τα δέκα εγγόνια και τα τέσσερα δισέγγονά της.

Τον Αύγουστο του 2006, στα εβδομήντα τέσσερα της, έζησε όπως είπε μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της ζωής της. Έκανε μια βουτιά στον Ειρηνικό και κολύμπησε με καρχαρίες. Όταν τη ρώτησαν γι’ αυτό είπε:

«Εξήντα χρόνια κολύμπαγα σε θολά νερά με τους καρχαρίες του Χόλυγουντ, τι θα πάθω κολυμπώντας με τους αληθινούς;»

Πέθανε στα εβδομήντα εννέα της χρόνια από καρδιακή ανεπάρκεια. Ήταν επιθυμία της να ταφεί δίπλα στον Μπάρτον στην Ελβετία, αλλά η χήρα του, Σάλι Μπάρτον, είχε φροντίσει να αγοράσει όλους τους διπλανούς τάφους. Έτσι τάφηκε τελικά δίπλα στον εγκάρδιο φίλο της Μάικλ Τζάκσον. «Περισσότερο απ’ όλα τα πράγματα στον κόσμο, θα ήθελα να βρεθεί ένας άντρας, που θα μπορεί να με ελέγχει».

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΝΑΤΑΛΙ ΓΟΥΝΤ 

Αμερικανίδα ηθοποιός γεννημένη το 1938 στο Σαν Φρανσίσκο. Έπαιξε τον πρώτο της ρόλο σε ηλικία τεσσάρων ετών στην ταινία «Happy Land», καθοδηγούμενη από την καταπιεστική μητέρα της. Στα δεκαέξι της συμπρωταγωνίστησε με τον Τζέιμς Ντιν στην πιο σημαντική ταινία της καριέρας της «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία». Το 1961 ήρθε η τεράστια επιτυχία με το «West Side Story».

Παντρεύεται για πρώτη φορά τον ηθοποιό Ρόμπερτ Βάγκνερ το 1957 και χωρίζουν πέντε χρόνια αργότερα. Το 1966 προσπαθεί να αυτοκτονήσει παίρνοντας υπερβολική δόση χαπιών. Μένει εκτός δουλειάς για ένα διάστημα, παντρεύεται για δεύτερη φορά το 1969 τον Ρίτσαρντ Γκρέκσον, με τον οποίο αποκτούν μια κόρη.  Τρία χρόνια αργότερα και αφού έχει τελειώσει και ο δεύτερος γάμος της, παντρεύεται ξανά τον Βάγκνερ με τον οποίο αποκτά άλλο ένα παιδί. Μένουν μαζί έως και τον τραγικό θάνατό της το 1981.

Είχαν πάει σε μια κρουαζιέρα με το σκάφος τους στο νησί Καταλίνα της Καλιφόρνια. Μαζί τους και ο συμπρωταγωνιστής της Γουντ στο «Brainstorm» Κρίστοφερ Γουόκεν καθώς και ο καπετάνιος του πλοίου.

Το πρωί της 28ης Νοεμβρίου η Νάταλι Γουντ βρέθηκε να επιπλέει νεκρή σε απόσταση ενός μιλίου από το σκάφος.

Ήταν γνωστό πως φοβόταν το κολύμπι. Η ιατροδικαστική εξέταση έδειξε γδαρσίματα στο σώμα, τα χέρια και τον λαιμό και στο αίμα της βρέθηκε αρκετή ποσότητα αλκοόλ και χαπιών. Θεωρήθηκε ατύχημα και κανείς δεν βρέθηκε κατηγορούμενος, αν και τα σενάρια είχαν οργιάσει! Οι περισσότεροι υποστήριζαν ότι διατηρούσε σχέσεις με τον Γουόκεν κι αυτό εξόργισε τον Βάγκνερ.

Το 2008 ο Ρόμπερτ Βάγκνερ γράφει στην αυτοβιογραφία του πως εκείνο το βράδυ είχαν έναν έντονο καυγά. Κάτι που επιβεβαίωσε ο καπετάνιος του σκάφους τρία χρόνια αργότερα, το 2011, που ξανάνοιξε η υπόθεση. Τα αίτια του θανάτου πλέον δεν περιγράφονται ως ατύχημα αλλά ως πνιγμός από αδιευκρίνιστα αίτια και ο φάκελος παραμένει ανοιχτός.

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ

Ιταλίδα ηθοποιός βραβευμένη με Oscar για την ταινία του 1960 «Η Ατιμασμένη». Θεωρείται η πιο δημοφιλής ηθοποιός της γενιάς της. Γεννήθηκε ως Σοφία Βιλάνι Σικολόνε και ζούσε με την αδερφή της και τη μητέρα της στο Ποτσουόλι, μια πόλη κοντά στη Νάπολη που γινόταν συχνά στόχος βομβιστικών επιθέσεων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας επίθεσης η Σοφία χτυπήθηκε στο σαγόνι από μία οβίδα. Η οικογένεια τότε μετακόμισε στη Νάπολη.

Η Λόρεν άρχισε τα μαθήματα υποκριτικής πολύ νέα και ξεκίνησε την κινηματογραφική της καριέρα ως κομπάρσα στην ταινία «Κβο Βάντις». Έπαιξε σε πολλές ταινίες όπως «Το Παιδί και το Δελφίνι», «Πόθοι Κάτω από τις Λεύκες», «Διαβολογυναίκα», «Ελ Σιντ».

Παρ’ όλη την ομορφιά της ήταν ιδιαιτέρως γνωστή για την ευστροφία, το χιούμορ της και το πόσο προσγειωμένη ήταν.

Η ίδια έλεγε πως «ότι βλέπετε το χρωστάω στις μακαρονάδες». Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60 ήταν μια από τις πιο αναγνωρίσιμες ηθοποιούς του κόσμου. Γνώρισε τον Ιταλό παραγωγό Κάρλο Πόντι το 1950 και παντρεύτηκαν με πολιτικό γάμο το 1966, αφού ο Πόντι κατάφερε να πάρει διαζύγιο από την πρώτη του σύζυγο. Στην Ιταλία εκείνη την εποχή δεν δινόταν διαζύγιο σε καθολικούς γάμους, γι’ αυτό και για μεγάλο χρονικό διάστημα τους αποκαλούσαν αμαρτωλούς.

Απέκτησαν δύο γιους και έμειναν μαζί μέχρι το 2007 όταν ο Πόντι πέθανε, δηλαδή πάνω από πενήντα χρόνια. Τώρα, στα 83 της πλέον, λέει:

«Σήμερα πια, μπορώ να πω πως έζησα ωραία, γεμάτα, έντονα, με όλο μου το είναι. Χωρίς αμφιβολίες. Δε νομίζω ότι θα μπορούσα να έχω ζήσει τη ζωή με περισσότερο πάθος»

Οι γυναίκες ηθοποιοί που άλλαξαν τη βιομηχανία του θεάματος

ΜΕΡΙΛΙΝ ΜΟΝΡΟΕ 

Αμερικανίδα ηθοποιός, γεννημένη το 1926 ως Νόρμα Τζιν Μόρτενσον. Παιδί αγνώστου πατέρα και με μία μητέρα που νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα. Στα εννέα της μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκα ζούσε ένα διάστημα με μια φίλη της μητέρας της και στα δεκαέξι εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί ένα νεαρό εργάτη. Ο γάμος κράτησε τέσσερα χρόνια.

Ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο και κομπάρσος σε διάφορες ταινίες, άρχισε όμως να γίνεται γνωστή στις αρχές της δεκαετίας του ’50 με τις ταινίες «Η Ζούγκλα της Ασφάλτου» και «Όλα για την Εύα».

Παράλληλα, προκλήθηκε σάλος στην αμερικανική κοινωνία της εποχής όταν έγινε γνωστό πως παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή για το Playboy.

Ακολουθούν οι ταινίες «Οι Άντρες Προτιμούν τις Ξανθές» και «Επτά Χρόνια Φαγούρα» που γίνονται μεγάλες επιτυχίες. Δεύτερος σύζυγός της γίνεται ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο, με τον οποίο μένει μαζί εννέα μήνες. Αποφάσισε να φοιτήσει στο Actors Studio για να καταφέρει να παίξει σε πιο σοβαρούς ρόλους. Το 1956 παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ και το 1959 πρωταγωνίστησε στο «Μερικοί το Προτιμούν Καυτό» το οποίο σημείωσε τεράστια επιτυχία. Μετά από πέντε χρόνια ο γάμος της με τον Μίλλερ λήγει, κάτι που την οδηγεί σε ψυχιατρική κλινική.

Το 1962 απολύεται από την 20th Century Fox λόγω της άσχημης συμπεριφοράς και της ασυνέπειάς της.

Στις 5 Αυγούστου της ίδιας χρονιάς βρίσκεται νεκρή στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική λήψη χαπιών, οι συνθήκες του θανάτου όμως παραμένουν αδιευκρίνιστες. Ο Μίλλερ απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας, ενώ ο Ντι Μάτζιο κατηγόρησε ευθέως τους Κένεντι και το Χόλιγουντ για τον θάνατό της.

Φήμες ήθελαν την Μέριλιν να διατηρεί δεσμό και με τους δύο Κένεντι. Τα σενάρια που έπαιξαν από τότε είναι πολλά. Με βάση την ιατροδικαστική εξέταση βρέθηκαν στο αίμα της 4.5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικών, όταν αρκούν 2.5 για να προκαλέσουν τον θάνατο ενός ανθρώπου! Ήταν μόλις 36 ετών.

Δεν προτάθηκε ποτέ για Oscar και ήταν χαμηλά αμειβόμενη σε σχέση με άλλες ηθοποιούς της γενιάς της.

Κατά τη διάρκεια της ζωής της είχε αποκτήσει ένα μόνο σπίτι, αυτό στο οποίο πέθανε. Μπορεί να τραγούδησε ότι τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος της γυναίκας, η ίδια όμως στην πραγματικότητα αυτή η femme fatale δεν είχε κανένα ιδιαίτερα ακριβό κόσμημα. Χάρη στη Μέριλιν η διάσημη τραγουδίστρια της τζαζ Έλλα Φιτζέραλντ έκλεισε την πρώτη της μεγάλη δουλειά σε κλαμπ στο Λος Άντζελες το 1955, μια εποχή με έντονες φυλετικές διακρίσεις, με την υπόσχεση ότι θα κάθεται στην πρώτη σειρά για μία εβδομάδα. Είχε πει κάποτε για τη ζωή της:

«Θα ήταν ανακούφιση αν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να αρχίζεις από την αρχή». 

Comments are closed.