Και η έμπνευση έχει το όνομα… Θέμης Καραμουρατίδης. Ο Θέμης Καραμουρατίδης απολαυστικός όπως πάντα, σαν μουσικός αλλά και σαν άνθρωπος, μιλάει στο umano για το έντεχνο, το λαϊκό και τις «βεντέτες».

Από την Ηρώ Στ.Μπουσούνη

Στάθης Δρογώσης ένας αυθεντικός μουσικός

Ο Παντελής Θαλασσινός στο Umano

Συνέντευξη του Δημήτρη Ζερβουδάκη στο Umano

Έχει στο βιογραφικό του σπουδές κλασσικού πιάνου, αρμονίας και έχει παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής. Ο ταλαντούχος συνθέτης Θέμης Καραμουρατίδης εμφανίστηκε στη ζωή μας το 2004 με τα τραγούδια Χαλί και Ονειρεύομαι. Από τότε μέχρι και σήμερα ακολούθησαν τεράστιες επιτυχίες και πολλές σημαντικές συνεργασίες με λαμπρά ονόματα στο χώρο της μουσικής.

Ο Θέμης Καραμουρατίδης βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του και, ευτυχώς για εμάς, δε χάνει την έμπνευσή του. Παραμένει προσγειωμένος, απλός, ευγενικός και με απίστευτο χιούμορ.

Ελάτε και εσείς στην παρέα μας στο Facebook, κάνοντας like στη σελίδα μας.

και η έμπνευση έχει το όνομα Θέμης ΚαραμουρατίδηςUmano: Αληθεύει πως στα πρώτα σας μουσικά βήματα απογοητευτήκατε και συνεχίσατε την καριέρα σας μετά από παρότρυνση ενός φίλου;

Όχι απλώς με την παρότρυνση, με δική του απόφαση σχεδόν (γέλια)! Είχα στείλει ένα ντέμο σε μια τραγουδίστρια που αγαπούσα και δεν μου απάντησε ποτέ. Έχασα το κουράγιο μου και τη διάθεσή μου.

Ο φίλος μου με δήλωσε να συμμετάσχω στην ακρόαση της μικρής Άρκτου μόνος του.

Μία μέρα με πήραν τηλέφωνο και μου ανακοίνωσαν πως περιμένουν να τους στείλω υλικό.

Umano: Ακούω συχνά τη φράση «Η γενιά σας δεν έχει τόσο άξιους μουσικοσυνθέτες όπως είχε η δικιά μας» και τολμώ περήφανα να λέω πως υπάρχουν, αναφέροντας με καμάρι – πρώτο – το όνομά σας. Αντιλαμβάνεστε αυτό το βάρος;

Σας ευχαριστώ πολύ κατ’ αρχάς. Δεν το βλέπω ως βάρος γιατί πολύ απλά δε μπαίνω σε διαδικασία να στηρίξω ταμπέλες και ρόλους, γιατί τότε μπαίνεις σε έναν παραλογισμό που ελλοχεύει κινδύνους μεγαλομανίας και ναρκισσισμού. Φτιάχνω τα τραγούδια μου που τα αγαπώ και υπάρχουν άνθρωποι που εκφράζονται μέσα από αυτά. Τόσο απλά! 

Umano: Υπάρχει κατηγορία έντεχνου τραγουδιού; Τι απαντάτε σε όσους δηλώνουν «οι άλλες κατηγορίες τι είναι, άτεχνες»;

Ένας ορισμός είναι για να συνεννοούμαστε. Δηλαδή η pop επειδή λέγεται pop σημαίνει ότι είναι popular; Ή η λαϊκή επειδή λέγεται λαϊκή αγγίζει απαραίτητα τον λαό; Δε καταλαβαίνω γιατί έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα γύρω από αυτό.

Ας μην την λέμε έντεχνη, ας τη λέμε «κερασούλα» αλλά κάπως πρέπει να τη λέμε τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Μία μουσική κατηγορία που προέκυψε υβριδικά περιλαμβάνοντας την ανατολίτικη και δυτική ελληνική ιδιοσυγκρασία και ορχήστρα σε μια αναλογία που δεν εμπίπτει ούτε στο λαϊκό ούτε στο παραδοσιακό ούτε στο ποπ ούτε στο ροκ και φέρει λόγο ποιητικό ή και άμεσο. 

και η έμπνευση έχει το όνομα Θέμης Καραμουρατίδης

Umano: Είσαστε από τους πιο πετυχημένους και αναγνωρίσιμους νέους μουσικοσυνθέτες. Παρ’ όλα αυτά, είστε προσγειωμένος και χαμηλών τόνων. Πώς καταφέρατε να διατηρήσετε αυτή τη λεπτή ισορροπία; Υπάρχουν βεντέτες στο χώρο σας;

Θεωρώ πως το να πιστέψεις ότι “Είσαι κάτι σημαντικό” είναι ίδιον ανόητου ανθρώπου.

Αν αντιληφθείς το μέγεθος του σύμπαντος και την θνητότητα πώς είναι δυνατόν να μην είσαι προσγειωμένος; Όσο πετυχημένο και να είναι αυτό που κάνεις. Έχουμε πολύ σύντομη πορεία σε τούτο τον κόσμο για να νομίζουμε πως τον κατακτήσαμε.

Δεν ξέρω αν υπάρχουν βεντέτες, υπάρχουν σίγουρα άνθρωποι που δεν τα έχουν καθόλου καλά με τον εαυτό τους. Τρέφονται με το να περιφρονούν, να μειώνουν ή να βρίζουν – και χυδαία πολλές φορές – συναδέλφους τους. Ειδικά τώρα με τα social media παρατηρεί κανείς μια έξαρση αυτού του είδους εκτόνωσης των άλυτων ζητημάτων. Μου δημιουργεί λύπη.

Umano: Όταν κάποιος γράφει τις επιτυχίες την μία μετά την άλλη, πόσο αγχωτικό είναι το να γράψει κάποιο τραγούδι το οποίο ίσως να μη γίνει μεγάλη επιτυχία;

Όταν βρούμε κάποιον που γράφει τις επιτυχίες τη μια μετά την άλλη να τον ρωτήσουμε (γέλια). Έχω γράψει πολλά τραγούδια που δεν αγαπήθηκαν ούτε όσο θα ήθελα ούτε όσο πίστευα.

Είμαι απόλυτα εξασκημένος και προετοιμασμένος για την εκάστοτε εν δυνάμει αποτυχία.  

Umano: Από 23 Οκτωβρίου ξεκινάει και το Εργαστήρι Φωνητικής Ερμηνείας στο Χαλκηδόνιο Ωδείο με την κα Μποφίλιου. Θα μας πείτε δυο λόγια;

Είναι μια διαδικασία που απολαμβάνω πολύ. Τη θεωρώ άκρως δημιουργική και για μένα. Μέσα από τις ερμηνείες των παιδιών προκύπτουν διάφορα θέματα προς συζήτηση γύρω από το τραγούδι. Προσπαθούμε να τους δώσουμε κάποια «κλειδιά», με βάση τη δική μας εμπειρία και την υποκειμενική μας αλήθεια, που θα τους φανούν χρήσιμα στο να δουλέψουν με τον εαυτό τους και να βρουν τη δική τους ερμηνευτική ταυτότητα. 

Umano: Ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία του καλοκαιριού θα μας παρουσιάσετε και πάλι τα Λαϊκά του Θέμη στο Σταυρό του Νότου. Τι είναι το λαϊκό τραγούδι για εσάς;

Το λαϊκό τραγούδι! Ένα διαμάντι του ελληνικού πολιτισμού. Ένα είδος που έχει περάσει κυτταρικά πια μέσα μας και παραμένει συγκινητικά ενωτικό. 

Umano: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια μετά το Σταυρό του Νότου;

Πολλά και δημιουργικά! Ένα πρωτότυπο ελληνικό μιούζικαλ στη νέα σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τον Φλεβάρη. Καινούριο τραγούδι με την Κατερίνα Κούκα και στούντιο με την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Φυσικά και ένα σωρό σχέδια με τη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο. 

Τα Λαϊκά του Θέμη στον Σταυρό του Νότου. Για περισσότερες πληροφορίες:
https://umano.gr/ta-laika-tou-themi-ston-stavro-tou-notou/

Comments are closed.