Η Ιώβη Φραγκάτου στο ρόλο της Κασσάνδρας, στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου. Για μία ακόμα φορά, φέτος το καλοκαίρι, θα απολαύσουμε την Ιώβη στην Επίδαυρο. 

Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, πολυτάλαντη και γεμάτη ενέργεια, η ηθοποιός Ιώβη Φραγκάτου, έχει ένα πολύ εντυπωσιακό βιογραφικό για το νεαρό της ηλικίας της. Με αξιοζήλευτη εμπειρία στο θεατρικό σανίδι, συμμετοχή σε κινηματογραφικές ταινίες, διακρίσεις σε διαγωνισμούς χορού, έχει αναλάβει τη σκηνογραφία και ενδυματολογία σε θεατρικές παραστάσεις, ασχολείται με τη γλυπτική και τη ζωγραφική. 

Umano: Ιώβη, μου έκανε εντύπωση κάνοντας μία μικρή έρευνα για εσένα πόσα πράγματα έχεις κάνει και πόσες συνεργασίες. Πιστεύεις πως στάθηκες τυχερή ή είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς;

Πιστεύω πως η τύχη και η σκληρή δουλειά είναι συμπληρωματικά στοιχεία. Στη δική μου περίπτωση τουλάχιστον έτσι έχει συμβεί ως τώρα.

Η Ιώβη Φραγκάτου στο ρόλο της Κασσάνδρας, στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου
Iovi1 by Stelios Houstoulakis

Umano: Πώς ξεκίνησες; Ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα σαν ηθοποιός;

Στην αρχή ξεκίνησα με σεμινάρια υποκριτικής στο Μικρό Πολυτεχνείο με την Σοφία Σεϊρλή, τον Κωνσταντίνο Πουλή και τον Πάνο Κυπαρίσση. Εκεί δοκίμασα για πρώτη φορά τις δυνάμεις μου επί σκηνής, σε ένα φεστιβάλ που οργάνωνε τότε το Μικρό Πολυτεχνείο στο θέατρο Altera Pars. Αυτή η εμπειρία μου έδωσε την ώθηση που χρειαζόμουν ώστε να δώσω εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο, κάτι που έκανα αμέσως μετά!

Umano: Από όλους τους ρόλους που έχεις παίξει μέχρι σήμερα ποιος θα έλεγες ότι σε εκφράζει περισσότερο και γιατί;

Σε κάθε ρόλο υπήρχε έστω ένα σημείο ταύτισης με τον δικό μου εαυτό. Συνεπώς, δεν είναι τόσο εύκολο να ξεχωρίσω κάποιον.

Umano: Πέρα από την εξαιρετική σου πορεία σαν ηθοποιός, έχεις κατακτήσει την πρώτη θέση σε χορούς Latin στην κατηγορία Amateur και την τρίτη στο Modern Hip Hop Dance, στο πρωτάθλημα Ελλάδος. Έχεις σπουδάσει χορό;

Ναι. Έκανα χρόνια πρωταθλητισμό στον στίβο και είχα μόλις σταματήσει, όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον χορό. Έπρεπε να διοχετεύσω κάπου αλλού την ανεξάντλητη ενέργειά μου! Ξεκίνησε σαν χόμπι λοιπόν και εξελίχθηκε σε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου, ιδίως από τη στιγμή που ξεκίνησα να ασχολούμαι με το θέατρο. Είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του ηθοποιού.

Η Ιώβη Φραγκάτου στο ρόλο της Κασσάνδρας, στον Αγαμέμνονα του ΑισχύλουUmano: Τι σου αρέσει πιο πολύ, η υποκριτική, ο χορός ή ο σχεδιασμός κουστουμιών; Αν έπρεπε να επιλέξεις, ποιο θα επέλεγες και γιατί;

Μου αρέσει η ιδέα του να σχεδιάσω τα κοστούμια μιας παράστασης. Το έχω κάνει μία φορά και θα το έκανα ξανά εάν παρουσιαζόταν η ευκαιρία. Παρ’ όλα αυτά η υποκριτική κερδίζει πάντα στο τέλος!

Umano: Παράλληλα ασχολείσαι με τη ζωγραφική, τη γλυπτική και παίζεις πιάνο. Για αρχή πες μου σε παρακαλώ που βρίσκεις το χρόνο για όλα; Ασχολείσαι με όλα αυτά σαν χόμπι ή θέλεις να ασχοληθείς πιο επαγγελματικά;

Μέχρι στιγμής τίποτα από αυτά δεν γίνεται σε επαγγελματικό επίπεδο, είναι χόμπι που αγαπώ. Το θέατρο είναι αρκετό για να αφοσιωθεί κάνεις μόνο σε αυτό!

Umano: Θα σου κάνω την ερώτηση κλισέ. Θέατρο ή κινηματογράφος;

Είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους και γι’ αυτό εξίσου γοητευτικά.

Η Ιώβη Φραγκάτου στο ρόλο της Κασσάνδρας, στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου
Iovi 3 by Antonis Giamouris

Umano: Ποια ελληνική κινηματογραφική ταινία σε κέρδισε τα τελευταία χρόνια, ποια θεατρική παράσταση και γιατί;

Ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου. Θεωρώ πως απέδωσε αριστουργηματικά τη μοναξιά και την απομόνωση που μπορεί να νιώθει ο σύγχρονος άνθρωπος μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο που έχει συγκεκριμένες προσδοκίες από εκείνον.
Από θεατρικές παραστάσεις ξεχωρίζω την «Γκόλφω» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου. Ήταν μια ποιητική παράσταση που με συγκίνησε βαθιά!

Umano: Με ποια/-ον θα ήθελες να συνεργαστείς που δεν το έχεις κάνει μέχρι τώρα;   

Μιας και αναφέρθηκα σε εκείνον, με τον Γιώργο Λάνθιμο και τον Ρομέο Καστελούτσι.

Umano: Φέτος θα σε συναντήσουμε στην Τραγωδία του Αισχύλου “Αγαμέμνων” στο ρόλο της Κασσάνδρας. Θα μας μιλήσεις για το ρόλο σου;

Η Κασσάνδρα είναι ένα “σπάνιο λουλούδι”, μία φωτισμένη ιέρεια με τεράστια διαίσθηση. Μία προφήτισσα, που δυστυχώς δεν μπορεί να πείσει για την αλήθεια όσων λέει, παρά τη γλωσσική της επάρκεια, ακόμη κι όταν διατυπώνει ρητά και όχι με μαντικούς γρίφους. Είναι η παραβάτης, το αλαλάζον κύμβαλο, αλλά και το φεμινιστικό ίνδαλμα που αντιτάσσεται στην πατριαρχία, λίγο πριν οδηγηθεί στο θάνατο.

Umano: Με τον σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεσαι. Πώς είναι η συνεργασία σου μαζί του;

Ο Τσέζαρις είναι ο σκηνοθέτης που μου εμπιστεύτηκε τον πρώτο μου ρόλο σε αρχαία τραγωδία (βλπ. Ισμήνη, “Επτά επί Θήβας”) και αυτό είναι κάτι που δεν ξεχνώ ποτέ. Φέτος με τιμά για δεύτερη φορά με το να μου εμπιστευτεί την Κασσάνδρα. Μέσα στα τρία χρόνια συνεργασίας μας έχουμε αναπτύξει έναν δοκιμασμένο κώδικα επικοινωνίας και αυτό μου δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας, κατά την προετοιμασία της παράστασης.

Umano: Μετά την παράσταση ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Υπάρχουν στο πλάνο κάποιες συζητήσεις για παραστάσεις που θα γίνουν το χειμώνα, αλλά ακόμη δεν είμαι σε θέση να ανακοινώσω κάτι.

Σχετικά άρθρα:

https://umano.gr/i-ithopoios-maria-protopappa-xerei-na-sagineyei/
https://umano.gr/alexandros-koh-o-ithopoios-kai-skinothetis-pou-ksexorizei/
https://umano.gr/georgia-tsagaraki-de-stamata-na-teleiopoieitai/ 
https://umano.gr/eva-tsourou-i-performer-enaeria-akrovatis-xorografos-kai-daskala/
https://umano.gr/papakonstantinou-tsouris-ena-kallitexniko-zevgari/

Comments are closed.