El inocente, η νέα ισπανική σειρά του Netflix που πέρασε και ουσιαστικά, δεν ακούμπησε.
Από την Μαριλένα Βλάχου
The Head: Μία σειρά μυστηρίου με φόντο την Ανταρκτική |
Το “El inocente” είναι η νέα μίνι ισπανική σειρά του Netflix που αποτελείται από οκτώ επεισόδια. Η σειρά κυκλοφόρησε στις 30 Απριλίου 2021. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Οριόλ Πάουλο (Oriol Paulo) ενώ το σενάριο οι Οριόλ Πάουλο, Γιόρντι Βαγιέχο (Jordi Vallejo) και Γκιγιέμ Κλούα (Guillem Clua). Πρόκειται για μία σειρά μυστηρίου, με στοιχεία αστυνομικής περιπέτειας και θρίλερ.
Η υπόθεση της σειράς
Η ζωή του Ματέο Βιδάλ, φοιτητή της νομικής, θα αλλάξει οριστικά όταν ένα βράδυ έξω από ένα κλαμπ, πάνω σε καβγά, θα σπρώξει και θα σκοτώσει ένα νεαρό παιδί. Φόνος εξ’ αμελείας είναι η απόφαση του δικαστηρίου και ο Ματέο καταλήγει για τέσσερα χρόνια στη φυλακή.
Μετά την αποφυλάκισή του προσπαθεί να ξανά φτιάξει τη ζωή του. Παντρεύεται μία νεαρή γυναίκα με την οποία προσπαθούν να φτιάξουν οικογένεια. Παράλληλα, ο Ματέο έχει και μία περίεργη επαφή με τη μητέρα του παιδιού που σκότωσε. Ο μυστηριώδης θάνατος μίας καλόγριας και μία σειρά από άλλα γεγονότα, αρχίζουν να ξετυλίγουν περίεργα και σκοτεινά μυστικά.
Ελάτε και εσείς στην παρέα μας στο Facebook, κάνοντας like στη σελίδα μας. |
El inocente: Η σειρά που πέρασε και δεν ακούμπησε
Όταν έμαθα πως ο Οριόλ Πάουλο (σ.σ. ο δημιουργός της εξαιρετικής ταινίας του 2017 «Contratiempo») είναι και ο δημιουργός αυτής της σειράς, ενθουσιάστηκα. Βλέποντας το trailer ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο γιατί η σειρά φαινόταν μυστηρίου/αστυνομική και είναι το είδος μου καθώς έχω δει πάρα μα πάρα πολλές.
Παρ’ όλα αυτά, το El inocente, δυστυχώς, πέρασε και δεν ακούμπησε. Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για μία μέτρια προσπάθεια που αν πρόσεχε το σενάριο κατά πολύ περισσότερο θα ήταν καλή.
– Κάτι τρέχει με το σενάριο
Τι να πρωτοσχολιάσω για το σενάριο; Ειδικά όταν κάποιος έχει παρακολουθήσει πολλές αγγλικές αστυνομικές σειρές που ξέρουν να εμβαθύνουν σε μία έρευνα (σ.σ. λέγε με «Unforgotten», «Broadchurch» κ.ά.), οι σεναριακές ελλείψεις είναι ολοφάνερες. Το σενάριο θέλοντας να εντυπωσιάσει, να μας «μαγέψει» με τις πολλές εξελίξεις, κάπου, κατά τη γνώμη μου, χάνει τη μπάλα.
Προσωπικά, θεωρώ πως δεν εξήγησε πολλά πράγματα ή καλύτερα, τα άφησε να περάσουν καθώς δε μπορούσε να τα εξηγήσει.
Ενδεικτικά είναι:
Στο πρώτο επεισόδιο βλέπουμε τον πρωταγωνιστή να δέχεται ένα τηλεφώνημα που τον ενημερώνει πως σε τριάντα δευτερόλεπτα θα χτυπήσει το κουδούνι του σπιτιού στο οποίο βρίσκεται. Σημειώνω εδώ πως ο πρωταγωνιστής δεν ήταν στο δικό του σπίτι. Στο δεύτερο επεισόδιο πράγματι, το τηλεφώνημα επιβεβαιώνεται και χτυπάει το κουδούνι μία ντετέκτιβ. Πώς γνώριζε με τόση ακρίβεια κάτι τέτοιο αυτός που τηλεφώνησε; Δε μάθαμε ποτέ.
Στο δεύτερο επεισόδιο, μετά την αυτοκτονία μία καλόγριας η Ηγουμένη φωνάζει τη ντετέκτιβ για να ερευνήσει την υπόθεση. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως η Ηγουμένη γνωρίζει σχεδόν τα πάντα για την υπόθεση αλλά δε μιλάει από την αρχή, αποκαλύπτει πράγματα σταδιακά και ανά επεισόδιο. Γιατί γίνεται αυτό; Κανείς δε ξέρει. Επίσης, στον τόπο της αυτοκτονίας βρέθηκε η φωτογραφία μιας γυναίκας με τη λέξη «συγνώμη» γραμμένη επάνω. Τι έγινε με τη φωτογραφία; Απλά, κανείς δεν ασχολήθηκε.
Γενικά, το σενάριο είχε πολλές και περιττές πληροφορίες ενώ τα σημεία στα οποία έπρεπε να εμβαθύνει τα πέρναγε ξώφαλτσα. Στην προσπάθειά του να ενθουσιάσει τους τηλεθεατές, σε πολλά σημεία τους μπερδεύει.
– Στο δρόμο που χάραξε το “Game of Thrones”
Η σειρά είχε πολλές και περιττές σκηνές βίας. Σε ορισμένα σημεία σου ερχόταν μία αηδία και σε κάποια άλλα η βία ήταν εντελώς αδικαιολόγητη.
– Ο αδέκαστος μπάρας
Στις αμερικανικές αστυνομικές σειρές που σέβονται τον εαυτό τους υπάρχει τις περισσότερες φορές κάποιος ανώτερος (σ.σ. διοικητής της αστυνομίας …) που κάνει ότι θέλει και κανείς δεν τον ελέγχει. Έτσι και στο El inocente – που σαφέστατα ακολουθεί την αμερικανική πεπατημένη και όχι την αγγλική – υπάρχει ο ανώτερος ντετέκτιβ που δεν τον αγγίζει κανείς, ότι και αν κάνει. Με εξαίρεση το τέλος, για να γίνει το «μεγάλο» φινάλε. Αυτό ίσως να έβγαζε νόημα και σίγουρα συμβαίνει και στην πραγματικότητα, αρκεί να συμβαδίζει με το σενάριο.
– Το τέλος ήταν λίγο προβλέψιμο
Προσωπικά, άρχισα να υποψιάζομαι το τέλος από το πρώτο επεισόδιο ή για να το θέσω καλύτερα, άρχισα να υποψιάζομαι κάποιο πρόσωπο και φάνηκε πως στο τέλος είχα δίκιο.
-Η σειρά πέρασε και δεν ακούμπησε
Όταν τελείωσε η σειρά, τα τέσσερα άτομα που την παρακολουθήσαμε κοιταχτήκαμε και είπαμε «τι άλλα νέα;». Νοιώσαμε πως η σειρά δεν είχε να δώσει κάτι παραπάνω προς συζήτηση. Σε αντίθεση με την ταινία του Οριόλ Πάουλο, «Contratiempo», την οποία συζητούσαμε για μέρες.
Στα θετικά της σειράς είναι ο ηθοποιός Μάριο Κάσας που αποδύεται τον Ματέο. Ένας ηθοποιός που τον είδα για πρώτη φορά στην ισπανική σειρά “El Barco” και από τότε έχει μεγάλη εξέλιξη προς το καλύτερο. Καθώς και η ηθοποιός Άνα Βάχενερ που υποδύεται τη Σόνια και πιστεύω πως για μία ακόμα φορά απέδειξε πόσο επαγγελματίας είναι.
Comments are closed.